Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1127 ggr
Ankie
0

Ny här

Hej!

Jag har lite funderingar om det är en viss mängd fett man ska äta varje dag eller om det räcker om man tillsätter lite i maten? 1-2 dl grädde ungefär.

molana
0

Hej!   Välkommen hit !  Skrattande

Läs nybörjartrådarna så får Du info om det mesta.

Lycka till.  Skrattande

Zepp
0

Du skall ersätta energin från kolhydraterna med energi från fett, varken mer eller mindre än att du blir mätt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Margareta
0

*Jag flyttar din tråd till gruppen Medlemmar så kan du fortsätta använda den till dina frågor!*

Numer pensionär i Nynäshamn

Ankie
0

#1 och #3 tack för det!

#2 Tack för det jag nästan misstänkte att det var så.

Jag letar bland trådarna här inne så ögonen går i kors. Det jag tycker är svårt är vad jag ska äta på morgonen. Förut åt jag havregrynsgröt och det blev jag mätt på. Nu äter jag 3% filmjölk med lite linfrön i men blir inte mätt. Jag gillar inte omelett nå vidare och helst inte bacon eftersom jag inte äter kött. Vad kan man äta mer än fil för att bli mätt? Smörgås ska man ju inte äta..

Emea67
0

Ät fetare produkter en fil tex, turkisk yogurt, TY, eller creme fraishe, CF,

Det är de fetare produkterna som håller en mättare!

Kan du äta kokta ägg?   2 st kokta ägg med smör eller majonäs håller mätt länge!

Välkommen hit och Lycka till!

Wildrat
0

#4 Du kan äta vad som helst på morgonen, vad som helst.

Ät en grönsaksgratäng eller fisk eller vad som helst som är mycket fett, lagom protein och lite kolhydrater

Margareta
0

Många icke-köttätare äter en makrillburk med majonnäs. Ta det i ett salladsblad så kan du äta med fingrarn och få mackkänslan.

Numer pensionär i Nynäshamn

Ankie
0

#7 jag har ju sån känslig mage så makrill på morgonen är inte att föredra, får jag rapa det hela dagen sen. FlörtJag brukar äta det på kvällen faktiskt. Markill, lite grädde och keso blandar ihop det blir krämigt och gott.