Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 10523 ggr
hockley
0

Revben & kamben

Har jag uppfattat det hela rätt att man kan köpa färdig grillade revben/kamben i affären och hamna rätt i LCHF?

Wildrat
0

Kolla att kryddorna inte innehåller socker bara. Undvik gärna glutamat också, det är bara dåligt för kroppen och används när de vill dölja undermåliga produkter.

Halvdansken
0

Köp råa, salta och peppra, lite olja. In i ugnen på 150 grader i en timma ca (beroende på hur tjocklek).

MYCKET godare!!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

hockley
0
#2 Självklart är det godare om man lagar dem själv…men ibland hinner man inte och då är det ju bättre att äta något som är bra än inget alls eller en massa kolhydrater…eller hur?
Halvdansken
0

Jovisst, men jag klarar inte de "grillkryddorna" eller vad det är som de häller på. Tycker de smakar apa.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

missaz
0

Jag tycker att man kan äta färdiggrillat om kryddorna inte innehåller glutamat (E621), dessutom är det ju BRA om det inte finns något socker i, men har man bråttom och behöver snabbmat kanske man kan ta en gnutta socker i en kryddblandning, det är ju upp till en själv. Lär inte bli många gram kolhydrater/100 gram…

Tips om man vill ha grillad snabbmat är kronfågels grillade kyckling; ingen glutamat där!

Calmare
0

Är det någon som sitter på receptet till en härlig kryddblandning för grillade revben? Glad

missaz
0

Jag gjorde skitgoda revben för någon vecka sedan.

Blandade salt, vitlökspulver, paprikapulver, chilipulver, lökpulver och vitpeppar i en kopp, gnuggade in revbenen med kryddblandningen och lät det dra ca 30 minuter. Sedan in i stekpåse och stek i 2 timmar på 150 grader. Denna tid var för 2 tjocka revbensbitar på sammanlagt 1300 gram. Låg temp, lång tillagning och stekpåse ger mörare kött. MUMS!

EvilEye89
0

Testa att salta rikligt, sen svartpeppar, vitpeppar, Dragon och mynta.

något som även fungerar bra är om duinförskaffar örtkryddor av alla dess slag vilket passar sig grymt bra på spjäll! jag föredrar örtkryddade revbensspjäll! sen såklart i stekpåse eller direkt i långpannan så att inte köttsafterna rinner iväg..