Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 913 ggr
shintaida
0

Mår illa av äggmjölken

Jag mår lite illa varje gång jag druckit äggmjölk.

Inte så att jag kräks. Det brukar gå över efter ett par timmar eller om jag tar medel mot illamående.

Kan det vara för att det är så mycket smör i?

Trots illamåendet dricker jag det i alla fall, för det är gott!

// Shintaida

Uttelille
0

Jag testade äggmjölken ett par gånger för ett tag sedan, och mådde som du, illa av den. Jag trodde att det berodde på kokosfettet, men nu i dagarna har jag börjat ha kokosfett i teet, och jag mår inte illa då.
Så det måste var något annatObestämd Jag funderar på om jag måste ha något fast i magen liksom. Jag får iallafall den känslan. Jag tror det skulle gå bättre med bara lite äggmjölk och någon tuggbar mat till det, än bara äggmjölken.

Har du endast druckit äggmjölken de gånger du mår illa?

annainorrland
0

Jag vet inte varför men det är exakt samma sak för mig, Har försökt 3 gånger med äggmjölk, men nu har jag gett upp. Varför äta det man inte tycker om? Finns så mycket annat gått inom LCHF

shintaida
0

#1 Uttelille

Jag dricker BARA äggmjölk nu i några dagar. Möjligen, om jag känner sug, så tar jag 1-2 kokta ägg med majonnäs på. Innan har jag inte mått illa av äggmjölken.

#2 annainorria

Jag tycker det är gott. Det är "biverkningarna" jag inte gillar. Skrattande

// Shintaida

Mervi
0

Jag klarar äggmjölken när den är gjort på ägg och smör och jag dricker inte den utan tar i kaffe.

Har provat göra den med kokosfett istället för smö och då måste jag ta väldigt lite, annars mår jag illa.

Jag tycker inte man skall tvinga sig att dricka något som ger illamående.

tindra21
0

Jag mår illa när jag har druckit käkat för mkt kokosfettRynkar på näsan

Mervi
0

Jag med, så jag tar bara lite, 1 tsk åt gången då går det bra.

shintaida
0

#2 annainorrla

Jag tycker OM äggmjölken, men jag mår illa AV den. Varför, vet jag inte.

Jag kan stå ut 1-3 timmarna som illamåendet sitter i. Eller så lägger jag mig en stund efter intaget. Annars kan jag ta Primperan mot det.

Vem vet - illamåendet kanske ger med sig efter hand?

// Shintaida

Diran
0

Jag mår också illa av den. Provade att ha i blåbär. Hjälpte inte. Jag mår illa i flera timmar efter.

Det enda jag gjort är att helt enkelt inte dricka det mer..

markazits
0

Tycker inte man ska fortsätta tvinga i sig något som man mår illa. Visst är en del av low carb-tänkandet att man ska lära sig lyssna på kroppens signaler och ta reda på vad vi mår bra av och inte. Att man mår illa är väl inget bra tecken…