Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2490 ggr
Huldabo
0

Te med smör

Det kommer säkert att dyka upp "dumma frågor och funderingar" från mig. Jag har ätit LCHF ett tag till och från och det blir en del funderingar efter vägen.

Jag har kommit på att te med en klick smör i och lite grädde kan vara ganska gott och mättande. Jag gillar den här känslan av att bli varm i magen och kroppen av teet de kalla dagarna.

Är det fel ett brja morgonen med en mugg te med smör och grädde? Kan man få i sig förmycket smör så att det hämmar en ev viktnedgång?

Grädde har jag förstått kan ha den effekten.

missaz
0

Ingen fara, om du märker en hämmad viktnedgång skulle jag absolut inte tro att det berodde på smöret, hellre, som du skriver, grädden i så fall.

magma
0

Nej, om du tycker det känns bra så är det inga fel. Det är svårt att säga om du får i dig "för mycket", när du inte skriver hur mycket du äter i övrigt. En del behöver dra ned på kalorierna för att gå ned i vikt medan andra snarare behöver äta extra mycket för att få fart på förbränningen- hur just du fungerar får du ta reda på.Flört 

Att grädde kan hämma viktminskning beror i första hand på dess innehåll av mjölkprotein och laktos, inte fettmängden.