Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1481 ggr
Stumpelumpan
0

Inget för alla?

Nu har jag en viktig fråga. Läste i någon annan tråd att alla inte gick ner an LCHF? Jag är 168 cm lång, väger 72 och önskar tappa 7 kg…men det går trögt kan jag säga. Kanske jag äter för mycket fett….

Mervi
0

Eller för liteFlört. Skriv här hur du äter under en dag så kan vi titta på det och om något ser konstigt ut.

Jag är lite kortare och väger lika mycket. Dessa sista kilon sitter som berg tyvärr.

Lycka till!

Stumpelumpan
0

Mervi
0

Fördelningen ser bra ut men man ser inte grammen där. Det är också viktigt. Och vad har du ätit?

Stumpelumpan
0

150Gram Äggröra u mjöl (Fin äggröra)
120Gram Ägg kokt
30Gram Smör 80% fett
60Gram Makrillfilé konserv i tomatsås
60Gram Köttfärssås grisfärs
30Gram Ost hårdost 31% fett
30Gram Tomat

Då har jag ju haft äggmjölk i kaffet, där står nämligen 30 G smör…

Stumpelumpan
0

Någon som vill ge en kommentar?

Zepp
0

Jovars det var en stadig frukost.. men var e maten.. resten av dan??

Hur många kalorier blidde detta?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Stumpelumpan
0

He, jag äter äggröra till frukost, sedan makrill till lunch o biff till middag..

989 kallorier

Melindrea
0

…Jag får hålla med Zepp: Var är resten av maten? inte ens 1000 kalorier, det låter inte tillräckligt.

Zepp
0

Man behöver cirka 2000 kilokalorier o dan för att fungera!

Något mer om man är man och fysiskt aktiv.. något mindre om man är kvinna och fysiskt inaktiv!

Blir du mätt på så lite??

Stumpelumpan
0

150Gram Äggröra u mjöl (Fin äggröra)
120Gram Ägg kokt
30Gram Smör 80% fett
60Gram Makrillfilé konserv i tomatsås
60Gram Köttfärssås grisfärs
30Gram Ost hårdost 31% fett
30Gram Tomat
120Gram Ägg kokt

Glömde 2 ägg så då ser det ut så här i stället..lite mer kallorier blev det också

1158

Stumpelumpan
0

Eftersom det är protein så tycker jag att man blir mätt ganska snabbt ja, o det känns onödigt att äta mer om man är mätt. Kan det varfa en anledning då ? Till att jag inte går ner..

Emea67
0

Japp det kan det var mellan 1300-1500 kal är minimum, som Zepp skriver runt 2000 kal om dagen är vad man behöver.

Lycka till!

NillaNina
0

Hur många gram protein blev det? Man behöver c:a 1g/ kg kroppsvikt. 60 gram köttfärs innehåller t.ex bara 12 gram protein.

Om du äter för få kalorier kommer din kropp att ställa in sig på svält och försöka göra av med så lite energi som möjligt. Det är därför många behöver äta mer för att kuna gå ner i vikt.

Stumpelumpan
0

Där står 72,42 gram protein

Vill bara veta i fall jag verkligen också kan gå ner för det känns inte så..

profca
0

Jag kan ha missförstått men med så lite kalorier på en dag kan det vara så att kroppen tycker att den svälter. Om kroppen känner att den svälter gör den allt den kan för att behålla och lagra det den får in.

Någon som är mer insatt som vill kommentera lite :)

Zepp
0

Mnja.. nog lär du gå ner om du äter så lite men det hade du nog gjort på annan kost oxå med så lite energi!

Tanken är annars att man väljer LCHF för att det mer är mat som kroppen är anpassad för.. så att hungersignaler o annat gör att man får den vikt man har gener för!

Kan du hålla dig ohungrig på så lite.. det e annars detta som brukar göra att det är dödfött att svälta sig ner i vikt.. få står ut någon tid!

Stumpelumpan
0

Ska börja äta mer om dagen då. Är bara rädd att jag har svårt för att gå ner fftersom jag inte har någon direkt övervikt. Alla går väl inte ner av detta…

Ska prova nästa vecka också..

Maia
0

Om du håller dig riktigt lågt på kolhydraterna (räknat i gram) och inte gör avsteg kan du säkert gå ner trots att du egentligen inte är jätteöverviktig. Gå upp i fett och protein lite, så du kommer upp i en rimlig kalorinivå.

Men en viktig ingrediens när man bara har några kilo att gå ner är tålamod. Så tålamod + väldigt lågt på kolhydraterna i ett par veckor är vad jag skulle rekommendera. (Jag är 158 och har gått ner från 92 till 65 sedan februari 2008 och jag går fortfarande ner, långsamt. Tålamod.)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Will
0

Håll ut stumpelump, det ger sig med tiden. När jag började äta LCHF (11 månader sedan) hade jag ingen övervikt. Jag hade dock en svullnad över magen som jag ogillade, och konstigt fördelade kilon. Det tog mig nio månader att få igång processen i kroppen. Att börja träna och sluta snusa har även  hjälpt. Nu är jag skitnöjd med min kropp, väger ca 50kg och är 160cm. Jag äter mellan 1800 och 2200kcal per dag.

Lycka till!

Stumpelumpan
0

Tack, ska köra på det…

Man är så ovan sedan tidigare att avstå från fett, därför känns det sååå ovant att använda det. Men jag ska prova allt för att lyckas!

profca
0

Vi håller tummarna, och lycka till Glad

MillisB
0

Håller tummarna för att du hittar en medelväg och börjar tappa kilo efterhand. Men som många säger, tålamod är definitivt nödvändigt!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

parsley
0

Hur länge har du hållit på? Har du märkt något på kroppen, t ex minskat midjemått?