Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1868 ggr
Medlem
0

Äggmjölk under en längre tid

Hallo alla ichf:re

En fråga till experterna här;

Vad skulle hända om man kör med äggmjölk tills man gått ner alla sina extra kg? Ska man ta kosttillskott under dieten? Vad behövs för att inte utsätta hälsan för faror?

PernillaS
0

Jag har ätit äggmjälk nu i en vecka och jag kan lova dej att man tröttnar på det rätt snart det farliga är att du tappar matlusten och all annan mat blir man äcklad av

Medlem
0

#1 Ja jag läste din tråd och är imponerad av viktminskningen. Det är dig som inspirerat mig om att starta den tråden Skrattande

Tillgägger att jag körde cambridge i några månader och tappade inte matlusten när kuren var avslutad. Tror du jag tappar matlusten om jag kör med äggmjölk?

PernillaS
0

Vet inte …kanske …kanske inte.

Tror nog man blir så mätt av äggmjölken att man inte känner något sug det gör nog att man inte små äter lika ofta och triggar suget.

Jag känner mej lite vilsen nu hur jag ska göra tycker det är nimnt att bara dricka och slippa bry sig

PernillaS
0

Föresten kul att kunna va ehn inspiration för någon  Cool

Medlem
0

#3 När jag började äta igen efter cambridge så valde jag lättsmält mat som ägg, broccoli, lax, blomkålsmos och gröna blad. En vecka senare började jag äta rött kött i alla varianter.

Jag tänker verkligen prova käka äggmjölk för snabbare viktnedgång. Om jag kommer att tröttna på det vilket jag också tror att dte kommer att bli får se. Men det är rätt kul att ge viksminskningen en spark Glad

PernillaS
0

#5 Ja tycker du ska prova.

vet inte om jag ska hålla på några dagar till eller hur jag ska göra

Medlem
0

"6 Ska börja imorrn men jag måste inhandla tillräckligt med ägg. Tyvärr ogillar jag att ha med äggvitorna så det kommer att bli en hel del som skall slängas.

lizaohman
0

Ja, äggvitor är inte alls lika gott. För att inte tala om de där vita maskarna…. blääh. Jag måste "rensa" varje ägg innan jag lagar till det. Mycket rensande blir det, för ägg har blivit basmaten i huset.

fia1
0

Jag tycker det låter tråkigt att inte få äta mat. Ni kanske kan göra kokosmaränger (utan socker) på överbliven äggvita????

[Pennylane1]
0

märker inte av något sådant när ajg har mixat mina hela ägg, allt blir lika finfördelat, maskar och annat Oskyldig

Medlem
0

Jag har för mig att det finns ett recept på rulltårta här gjord på äggvitor och mandelmjöl. Ska ta och söka efter den fast jag komemr inte att äta av den utan det blir till familjen.

#9 Ja det blir tråkigt minsann precis när man kör cambridge, men som sagt jag vill ge viktminskningen en spark genom att köra med äggmjölk. Jag kommer att variera smaken med nescafé, blåbär, hallon, vanilj, kanel, kardemumma, te, avokado etc.

ZannaPanna
0

Vet inte om jag gjorde fel, men provade göra äggmjölk igår kväll, det var inte gott, har jag missat något?

Vispade 2 ägg m 50 g smält smör, slog i 2dl kokande vatten, kryddade lite m kakao, men det smakade hemskt!

Hjälp, det verkade så bra till frukost ……

lizaohman
0

Det ska vara osaltat smör (kan bytas mot kokosolja), var det där det felades??

Aniara4
0

Kakao är inte alltid så gott utan socker eller sötningsmedel. Jag gjorde också äggmjölk med kakao i morse och tyckte det var rätt beskt. Men när jag hällde det i kaffet blev det gott!

Tilda-T
0

Jag gör min äggmjölk med en ruta 86%chocklad i och den blir som en blaskig oboy men god. Har kört äggmjölk i 3 dagar nu och tillsatt någon form av protein på em, vill ha något att tugga på. Tex bacon, kycklinglår el. annat kött.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

ZannaPanna
0

Det smakade väldigt salt, var tvungen att titta på smörpaketet så vi inte köpt extrasaltat, till saken hör att jag egentligen aldrig smakat smör sådär förut, det har varit bannlyst hemma hos mig!

Förmodligen är det väl litet saltat, ska kolla efter osaltat så kanske äggmjölken blir bättre Glad

Tack för tipsen!

jobi55
0

Jag använder vanligt normalsaltat smör när jag gör min äggmjölk o tycker det funkar bra använder det i mitt kaffe bla så det är nog delat efter tycke o smak vad man gillar o inte gillar

Mervi
0

Jag gillar när den smakar lite salt, har svårt för sådant som inte smakar något. Smörsmaken kommer fram lite, det är gott. Men smaken är som baken.

[Pennylane1]
0

jag har normalsalltat och tycker det är gott även utan smaktillsats! Lent och gott, och jag som ändå har hela ägg. Jag är för snål att slänga alla vitor.

Jenny111
0

Jag kör också hela ägget och det funkar bra. Förra våren körde jag äggmjölk strikt under två veckor och sedan under dagarna och goda ostar, korvar, skinka etc de kvällar då jag kände för något smaskigt framför tv´n. Det gick stadigt neråt ändå. Glad

Medlem
0

12 äggulor + 200 gr smör skall bli dagsintaget. Vad tycker ni? Är det mycket?

Bookjones
0

Jag gjorde en variant på detta när jag gick ner som mest i vikt. Jag kom hem från jobbet på morgonen (nattjobbare) och drack en eller två muggar med äggmjölk på ett helt ägg och c:a 50g smör. Sen gjorde jag en sats som jag avnjöt med kaffet när jag vaknade på eftermiddagen. Middag med familjen på kvällen.

Gick ned 20 kilo och har hållit det sen juli -08.

Väger nog lite mycket än efter svenska mått (84 k och 167cm) men jag tycker jag är fin och vill gärna behålla det runda på de rätta ställena.

Somnar fortfarande med en äggmjölk med kardemumma eller muskot och en slurk brandy :).

PernillaS
0

#21 Det är den fördelningen jag har ätit dock med hela äggGlad

Mervi
0

Hej Bookjones! Kul att se dig här och att du hänger med oss. Kul att höra att det funkar fortfarande och du håller vikten. Håller med dig att lite av det runda vill man ju ha kvar. Ha det bra.Glad

Medlem
0

#22 Vad blev det til middag? Håller med. Jag vill inte gå ner i vikt för att bli trådsmal, det ogillar jag Skrattande

#23 Blev du mätt på det?

magma
0

#16: Du skrev "vispade", använder du handkraft, elvisp eller en mixer? Jag har provat en elvisp en gång, för min del fungerade det inte alls bra. Sedan dess kör jag bara med mixerstaven.

Mervi
0

Jag har kört med visp förr men det blir inte lika bra. Jag har en sk. blender och den är bra. Stavmixer äger jag inte, kanske läge för en sådan också.

Agyr07
0

Jag har kört med elvispen och det blir helt ok tycker jag.

Börjar med att koka upp vatten i vattenkokaren och smälta smöret i en liten kastrull. När smöret är smält kryddar jag det med valfri krydda, oftasst kanel och häller sen på vattnet som är kokhet. Över i en skål med det hela, på med vispen och i med äggen som är färdigbrutna i ett glas.

Vispar jag för länge så blir det lite mycket skum men drinken är len och fin.

Bookjones
0

#24 Hejhej Mervi! Jo jag finns fortfarande, skriver inte så ofta bara.

#25 Medlem. Till middag brukar jag äta samma som familjen fast jag byter ut deras kolhydrater mot nåt annat till mig… En sallad eller coleslaw t.ex.

Medlem
0

#29 Hur lång tid tog för dig att gå ner dessa 20 kg?

Bookjones
0

Som mest gick jag ner mellan feb. och juli. Ungefär 12-15 kilo. Då jag började med äggmjölksrutinen. Resten hade jag gått ner i de föregående nio månaderna. Då med LCHF som jag började och fuskade och började om igen.