Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1238 ggr
Ayla
0

bo på hotell...uuuhh..

tänkte jag skulle be om lite hjälp från er alla!

I november ska jag spendera 3 dagar på en stor mässa och ska dessutom bo på hotell.

frukosten är inga problem då det ju brukar finnas ägg o bacon :) men så kommer vi då till lunch och middag….det kommer utan tvekan att bli restaurang/snabb mat dessa dagar då det säkert inte finns annat att tillgå….

vill gärna ha så många tips som möjligt på hur ni andra gör i sådan här situationer.

Själv var jag i helgen "tvungen" att gå på Burger King och lyckades då utan problem få en whopper cheese utan bröd, senap, ketchup, lök men med majonäs :) så det kan man väl kalla rätt ok :))

men det kan jag inte leva på i 3 dagar!!! hjälp mig snälla ni

skogsstjrna
0

Tja, jag brukar alltid be om grönsallad på restaurang (äter på lunchrestaurang minst tre dagar i veckan, så jag har viss vana nu) istället för ris, potatis etc. Sen får man fråga i förväg om exakt vad som serveras till, för det kan vara nån dålig sås eller så som inte står uppskriven. Har hänt mig ett antal gånger att de slängt på en slev brun sås utan att jag hunnit säga ifrån. Så var en bra måltid förstörd… :(

Men på det hela taget brukar det fungera bra, oftast får man en mycket fräschare tallrik än kollegorna som kör standardrätten… :)

Lycka till!

Chocolate
0

Jag ska själv iväg nu till helgen och har varit iväg endel med jobbet, men det är för mig inga problem längre. Ost, ölkorv, chocklad och ibland en tubmajonäs är mat kittet för kris. Annars hittar man alltid något på vart matsälle. Jag förkarar lite lätt tex.som i förra veckan: -Jag vill ha de grekiska kycklingsspätten men inga pomes till, lägg hellre till lite mer taziki och nån grönsak extra, tack! och så funkar det. Ofta serveras bröd och smör till maten och då tar nan bara smöret om såsen ser för riskabel ut och man inte frågar. De bästa är vanliga Sibylla kjoskar där kan man beställa en 200grammare med sallad, gurka och bernaisås, perfekt. Det ordanar sig, de vill sälja mat och fixar det du vill ha. Ha det så kul!

sarag
0

Ett par kokta ägg står sig väl till första dagen. Makrill i tomatsås.

Var i london i våras och tänkte att visst kan man få ägg o bacon där, men nej. Dom serverade bara toast men smör och marmelad i olika smaker!
Så till frukost tog jag en kopp te och la i två små smörpaket i koppen och det tredje åt jag snabbt upp när ingen såg. Sen fick jag ha ost och salami på rummet. Åt en hel del nötter också. Men gick inte upp ett gram! Blev mycket och god grillad kyckling på Nandos Restaurang. Fisch and chips (säkert felstavat) också fast jag skippade chipsen och tog bort paneringen på fisken.

tonie
0

soppor brukar man kunna styra till med några enkla begär.. gräddsoppa med räkor eller nåt, hör me kyparen bara.

Margareta
0

tonie, det var ett bra tips som jag glömt bort. Ju finare restaurang ju finare soppa dvs mer grädde i den. Himla smart!!!

Numer pensionär i Nynäshamn