Gamla bantare
Hej igen, var inne på ett inlägg då det handlade om att äta hur mycket man vill, Jag har hållt på med allt som kan tänkas att gå ned plus all träning. Denna kost har jag nog hållt på med minst ett halft år, men tyvärr min mage är som ett fläsklägg, pluss runt omkring, är det hälsan jag ska syfta på i denna kost o acceptera min stora mage, Har ni andra bantare fått bättre respons el….
Jag är en gammal bantare sen 30 år tillbaka, jag har även tränat sen 30 år tillbaka, jag har varit väldigt nyttig med kosten och följt det senaste som hänt i trenderna. Äter inte griskött, fisk och godsaker sen flera år tillbaka, mest grönsaker o kött.
När jag träffade på LCHF så omkullkastades mitt, vad jag trodde på då jag var fettskrämd, plus att jag visste redan sen länge att träning gör dig inte smal men du får en mer fastare kropp.
Nu har jag ätit denna kost i 3 månader och gått upp nästan 6kg och som gammal bantare betyder det panik, nej det har inte tillkommit några nya muskler utan jag har också fått ett "fläsklägg" runt mage o höfter,
Jag har försökt att följa dom flesta råden tagit det lugnt, minskat på kolhydrater o mjölkproduker men inget händer.
Jag har fått en del hälsovinster som jag är glad över, men jag fryser hela tiden.
Så nu vet jag inte vad jag ska göra, men detta har iallafall känts som den vettigaste kosten men framtiden får avgöra

Självklart känner jag till att träning ger en fast smidig kropp, det är väl vad alla vill, jag tror inte man blir så nöjd om man har kommit ner i kilo med slappt skinn, då skulle jag känna mig mer äcklad än det fettet som jag har nu,bullig.

Puttar upp tråden
Är det ingen som känner så här jag, hopplöst att inte uppnå sitt mål efter så lång tid

http://www.kostdoktorn.se/?page_id=520
Har du läst? Kanske finns orsaken där?

Ja jag har gått igenom det noggrannt
Vi verkar vara en hel del som inte går ner med LCHF. Jag går inte ner trots strikt Fakir, kaloribegränsning a la Annika, inga mjölkprodukter, gått igenom listan hos kostdoktorn, etc. Äter mindre portioner och känner mig mer nöjd, inget sötsug så det är ju positivt. Har 25 kg att gå ner (minst!) så man tycker ju att det finns att ta av.
Finns några länkar här på KiF som diskuterar detta problemet men jag har inte hittat något svar än, inte heller nya tips att prova, har redan provat alla….
Har provat fettfasta och visst går jag ner på det men snart upp dom förlorade kg igen (som på alla dieter).
Jag fortsätter med LCHF men voffö e de på detta viset? Jag vill ju bli SMAL!
Hur mycket fett äter ni? Kan det vara för lite? Äter ni mjölkprodukter? Ibland så kan det vara för lite mat.
Jag är också en gammal bantare och har gått ner med andra metoder och går ner även med LCHF om jag följer det. för min del är det avvikelserna och speciellt yoghurt som stoppar viktenedgången. Grönsakerna klarar jag ganska bra om jag håller mig till de som innehåller mins kolhydrater.
Fettfasta är inget att rekommendera någon längre tid.
Eller - hur mkt äter ni över huvud taget?
Själv har jag en tendens att äta för lite och har faktiskt lite svårt att bli av med mina kvarvarande kilon. I höstas provade jag 80/80/10 och förlorade visserligen ett par kilon, men efter det kom jag in i en riktigt dålig period där jag aldrig riktigt drog på med mat igen, utan fortsatte att snåla. Dumheter!
Till oss alla: Ät ordenltigt! 

Här är också en gammal bantare. Min vikt stod helt still i c:a fem månader innan det började minska. (Har nu gått ner 13 kg). Somliga får ge sig till tåls i ett år, så håll ut ett tag till! 

Jag känner som du det är inte roligt att gå upp 5kg på tre veckor.
jag har provat alla råd och jag utesluter mjölkprodukter och äter ordentligt.
Nu har jag 15 kg att gå ner mot 10kg som jag hade från början, nu är jag nära att ge upp, jag vill inte gå upp mer och allt har lagt sig som ett fläsklägg runt magen.
Vad ska jag göra?