går upp i vikt!
Vet inte vad jag gör för fel!
Jag har gått upp konstant i vikt sen jag började med lc-kost i mitten av december. Annars mår jag jättebra, men jag vill ju inte bli tyngre. Är inte alls överviktig men man ska ju kunna äta lc-kost ändå, eller?
Har provat att lägga in mina måltider i minmat och visst kan kcal intaget bli väl högt, men kolhydraterna ligger alltid på under 20g… snart ger jag upp
.
Ska minska ner på grädden och se ifall det hjälper, annars vet jag inte vad jag gör för fel./Fiddiloo
Kanske din kropp helar sig och omfördelar fett till musklerna och fixar till dina inre organ så dom har den storlek och vikt de ska ha.
Jag tror man bör se detta på lång sikt, dvs hela livet och om man initialt går upp några kilo gör kanske inget, isynnerhet om man ingen övervikt har, kanske man kan stå ut några månader ett år innan man får "panik" och slutar äta kosten.
Så tänker jag i alla fall….
Ska försöka hålla ut ett tag till! Vill ju inte sluta när jag mår så bra av lc-kost för övrigt…
Ta mått! Hur känns kläderna?
Vissa har en tendens att binda vatten i början, det är kanske det som hänt dig (första veckan tappar man vatten sen binder kroppen upp det igen). Vet inte varför men det brukar gå över det också.

Jag tror att det kan vara så enkelt som så att vi är vana att äta lika stora portioner som förut.. tills magen är uttöjd och säger att man är mätt!
Det jag märkte effter ett tag var att jag hade svårt med hungern vid nästa måltid som ofta kommer på bestämda tider.
Fick helt enkelt anpassa mina portioner så dessa stämde bättre med de sociala samanhang man deltar i.. det kan knappast vara fel att man är hungrig när nästa måltid serveras.
Allternativt att man isolerar sig helt och äter efter hur den egna kroppen vill.. fast det tror jag inte är så lyckat på grund av andra skäl!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag tror jag har hittat orsaken….
Jag har alltid haft lite störda mättnadskänslor i och med min makatarr och är van att ösa på jätteportioner för att bli mätt
.
Jag märker ju mer och mer att man faktiskt blir mätt på betydligt mindre mat, vanor är svåra att bryta, men jag lyckades faktiskt ta lite mindre lunch än vad jag brukar
.
Tyvärr har jag jättesvårt att spara det jag lägger upp på tallriken så nu gäller det att inte lassa på lika mkt som jag brukar. Kanske börja äta på assiet istället så det inte ser så lite ut??
Några andra knep kanske??
Tack för alla fina tips!/Fiddiloo
jag äter på assiett nuförtiden, det räcker gott och väl :)
Vi äter på assiett hela familjen nu och tar flera gånger om det behövs. För min del behövs det sällan.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna