Böcklingpastej!
Hej alla fettälskare! Jag har precis börjat om igen med att snåla på kolhydraterna -var grymt vårdslös i jul..Jag vet ju hur bra man mår utan dem! Jag har haft svårt att låta bli kaviaren på mitt kokta ägg-tillls nu, hittade böcklingpastej-smakar ju nästan likadant och är 50% fett och 3% kolhydrater Perfekt! Litet tips till andra kaviarsugna!
Tack! Jag köpte en tub före jul men har inte testat. Förr åt jag den på knäckebröd men det är ju rätt ute ur bilden nu… Så ett par ägg, rejält med böcklingpastej och kanske lite gräslök blir middag ikväll!
tror att silverkorven , minns inte nu vad det är för märke , har ännu mindre kolisar, typ 3,5?
Ev. heter den Biggans?
oj ! Det var bara o,5 visst
se denna tråd
Biggans i silverrullen är finpastejen. Men tuben är mer praktisk för den håller i flera veckor även öppnad.
men biggans är billigare iaf i vår affär så varför skulle den vara finare? OCh den håller sig jättelänge.
Det är bara det jag hört och den har alltid varit dyrare när jag jämfört priset tidigare. Men jag har inte ätit nån variant senaste 11-12 månaderna så jag skall göra en utvärdering när min nuvarande tub är slut.
Dessutom känns det lite miljövänligare!
Har för mig Biggans har margarin istf smör - men har smörarom för smaken!!
Eller om de har smör + smörarom för att förstärka smaken + många andra tillsatser!! - ja minns inte.
Men det står väl på förpackningen om ja inte minns fel.
De e nog bättre att köpa böckling & göra egen pastej utan tillsatser - den går säkert att frysa in i små bitar - typ istärnings, som går snabbt att tina - att ta fram efter behov.

TVÅ trådar som heter Böcklingpastej och upplagda samtidigt. Hm, man måste kanske prova pastejen då :)
Hur kom du fram till att dom var upplagda samtidigt? Den andra startades i augusti förra året den här idag.
Dök upp samtidigt - har aldrig sett dem förut - låg under varandra i listan och klockslaget diffade med typ 2 minuter. Så det blev ett misstag där.