Nytt rubrikförslag.
Efter som det finns en tråd för dem som äter som Atkisns så borde det finnas en för de som äter mer åt Montignac också, åt Maria Tausons håll? jag har själv fastnat mer åt hennse tänkande och då åt Montignacs ideer. Jag kan väl inte vara ensam om att balnda GI & LCHF kost??? Visst går det att dela frågorna efter Lc eller GI och använda de rubrikerna men det finns ju en hel del som rör kemin dessa två sätta ihop.
Vi hade det från början men de gapade tomma…
Maria Tausons grupp döpte jag om som frågelåda, när Maria erbjöd sig vara med och svara.
Det är helt ok att skriva i Marias frågelåda om dessa sätt att äta och behöver vi lägga tillbaka Montignac så gör jag gärna det.
Numer pensionär i Nynäshamn
Nä men då är det ok. bara jag vet var jag ska lägga frågorna fast de kanse då inte enbart är riktade till Maria. Problemet uppstod med min Poppcorn fråga då de som går strikt efter bara LC inte riktigt kanske kan se problemet. Problem och problem, poppcorn är gott och vissa godsaker får man försaka när man inte hittar ett sätt att äta dem på som gör att man mår bra. Det är ju lite skillnad och precis ha börjat med denna kosten än att ha kommit till nästan målet då man vill hitta en hållbar livsstil. jag började ju i Januari på Lsitan med strikt LC under en längre tid men ör mig funkar det med mer grönsaker också eller var för sig. Ännu har jag inte gått upp i vikt på mina poppcorn (dock inte allt för ofta dena lusten smyger sig på) men inte ner heller, men efter som jag inte längre bryr mig så mycket om nedgången då jag nästan är i mål så….
Detta blev kanske förlångt och så spårade det nog åt fel håll ;-).
Ha det gott!
Det är ok att fråga även om frågan inte alltid hamnar i rätt grupp.
Enklast är bara om man är tydlig i sina föresatser så inte missförstånd uppstår. Det är svårt med skriftspråk ibland…

Självklart skall var och en unna sig efter vad man känner att man tål och med vilka förutsättningar man har, annars vore inte kosten så individuell som vi önskar att den skall vara.
Numer pensionär i Nynäshamn