Nackdelar när du startade med LCHF
Hej !
Funderar på om ni fick besvär av kosten i början. Med magen eller annat som senare har blivit bra igen ?
Jag känner av gallan "har gallsten" men hoppas att det ger med sig framöver och att jag slipper OP. Är inne på min första vecka med LCHF

Jag fick ganska jobbiga omställningsbesvär när jag började med kosten. Den trött/seghetkänslan jag hade i kroppen de första 5 dagarna har jag aldrig nånsin tidigare upplevt. Det var helt sjukt vad lite jag orkade! Men samtidigt fascinerande!
Jag hade ganska mycket hjärtklappning, och det tog nog ett par månader innan det lugnade sig.
Jag kände också av gallan tror jag. Jag kunde knappt gå ut och gå, för när det skumpade lite i magen så gjorde det jätteont. Det försvann efter ca 4 månader.
Muskelsvag-mjölksyran hade jag så länge som 6 månader. Jag orkade inte träna överhuvudtaget. Energin var som bortblåst. När jag sedan började styrketräna försvann mjölksyran nästan helt. Första gymgången orkade jag inte alls mycket, men nu efter 3 månader har jag ökat mycket på det mesta!
Det positiva var att jag i princip är botad från min IBS, när jag äter LCHF vill säga. Även skönt att slippa dödshunger, blodsockersvängningar-->dåligt humör osv. Sedan har jag iof fått lite andra problem, men som jag inte tror hör till kostbytet.
Hur mår du annars?

Ja jag sitter och är råbakis just nu.
(Är min 5e dag)
Ont i huvudet, seg till tusen (ska föröska gå en promenad, men vet inte ens om jag komme rutanför dörren :-O), och allmänt bara som man är dagen efter.
Dock är jag mycket mycket bättre i magen iaf =D
Får se när baksmällan går över.. (Är det förresten då man vet att man är i ketos?)
Just nu har jag lite kolhydratskval, håller på med avgiftning efter helgernas överdrivna kolhydratintag, och känner av vissa omställningsbesvär, men jag räknar med att kroppen kommer på hur den ska göra så snart som Herr Glukagon piggnar till och ger Herr Insulin en örfil så han håller sig undan.
I förrgår hade jag ilningar i tänderna, idag har jag varit så trött, så trött och en smula yr men nu efter eftermiddagsfikat med en kopp te med grädde och lyxen av en halv sockerbit (har slarvat av med min stevia och te utan sötma är en omöjlighet för mig) samt några bitar stekt fläsk känner jag mig riktigt alert igen
Tjänstehjon åt Bröderna Bus
Jag kom undan ganska lätt med omställningsbesvären. Hade en molande huvudvärk i några dagar och var så trött att jag fick lägga mig en stund i vilrummet på jobbet dag tre men sen blev det bara bättre! Efter ett par veckor var jag piggare än nånsin tidigare (och är det fortfarande!). Hungern pendlade en del de första två-tre veckorna men den stabiliserades sen och portionerna krympte.
Om jag fuskar med socker så får jag huvudvärk direkt och blir ofta vrålhungrig dagen efter.