MinMat?
Så här ser min mat ut, idag!
Nu undrar jag, väger Ni allt, vad Ni äter, eller, tar Ni som jag, på höften? Ungefär?
Sen, en annan fråga, är det för lite protein, i min mat, hur höjer man det? Lite såhär, nybörjar frågor
Kött, fisk, bönor, linser, ägg mm.
Protein får du från kött och fisk, även lite från mjölkprodukter. Magert kött som kyckling och kalkon innehåller med protein än fett kött.
Den ideala fördelningen på cirkeldiagrammet är 5E% kolhydrater, 20-25E% protein och 70-75E% fett.
Gissar att du inte äter så mycket under dagen. Du bör äta minst 1500kcal om dagen för att få i dig tillräckligt.
#1 Bönor och linser är inte LCHF annat än i mycket små mängder vid få tillfällen, alldeles för mycket kolhydrater och inte mycket annat.

Wildrat, äter inte för lite, 2052 kcal var det, när jag matade in i MinMat, och sen åt jag, 115g gräddost, vägde biten, (1 ägg 25g smör äggmjölk) och hade glömt å sätta köttfärssåsen, som är gord av smör och grädde, och då visade, att hela dagens ätning var 2957,75 kcal, och nu undrar jag, äter jag för mycket? Är 180cm lång, väger 91,5 kilo! Vikten vill inte gå ner
.
Sen, en fråga till:väger Ni allt, vad Ni äter?
*Jag har flyttat tråden från gruppen Medlemmar till gruppen Frågelåda MinMat*
Numer pensionär i Nynäshamn