Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1075 ggr
Lieta
0

Hjälp med lite motivation!

Hjälp, jag är sötsugen för första gången på 3 veckor nu, och försöker desperat att få tillbaks min motivation.

Antagligen så är det mer vanan än ett riktigt sug som kickat in, eftersom det är första Fredagen sedan terminen började och jag vanligtvis brukar "festa loss" på Fredagar med lite sake och något sött… Så snälla, säg något motiverande för att få min kropp på bättre tankar! Anything!

Popruta
0

Du förtjänar bättre än socker!

Du tror att du "unnar dig", ger dig själv en "belöning" men det är det inte, ge dig själv en stor bit ost istället och vetskapen om att du INTE kommer vakna med "dagen efter för mkt socker"-ångest imorgon.

DET är en riktig belöning!

Hejja hejja! Skrattande

nyborjare08
0

Så här _försöker_ jag göra när suget sätter in (lyckas dock inte alltid…):

Jag säger till mig själv -ok, jag är sugen på något sött, drick ett glas vatten och vänta i 10 minuter (eller längre tid som man själv bestämmer). Är jag efter 10 minuter fortfarande sugen så FÅR jag ta något sött.

Ofta förväxlar jag törst med sötsug faktiskt! Och om man ger sig själv en viss väntetid så har man i de flesta fall till sin egen förvåning glömt bort att man var sugen! Glad Och grejen är att man inte tvingar sig att avstå - man ger sig själv lite tid och då känns det inte lika jobbigt faktiskt. Förbud kan för mig verka motsatt…

Och om man mot förmodan fortfarande är sugen efter väntetiden - ät något fett först och sen något sött, och bestäm i förväg vad och hur mycket.

Ett annat tips är att hitta något nytt fredagsmys. Smarriga ostar, ölkorv med nån god dipsås och ett glas vin till.

Pepp pepp! Det här fixar du!! Skrattande

Zlatanist
0

Håller med föregående talare!

Kör på ost istället, finns hur mycket som helst att välja mellan.

Du kan klara dig utan socker, helt klart!

Lycka till!

Skrattande

Lieta
0

Jag fick nästan tåren i ögat. Jag tror det var precis de orden jag behövde läsa, :) Antar man tar åt sig så mycket bättre när man hör det från någon annan än sig själv.. och dessutom riktat mot en själv. Jag går och dricker ett glas äggmjölk nu, och tack än en gång.

Ursäkta för att jag gjorde en helt ny tråd angående det här, :)

Popruta
0

Lieta: Ingen fara =) Klart man behöver lite pepp då och då. =)

Jag hade riktigt sockersug häromdagen (och då hade vi massa godis hemma för syrran var här), var nästan så jag storknade..

Men med lit pepp gick det vägen!

Vi är ju bara människor trots allt =)