Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1619 ggr
Skrutt
0

Kolhydrater=Finnar och illamående?

Först måste jag bara säga att av trevligt med ett forum där folk är vänliga och vill hjälpa varandra Glad många andra forum här på sajten tycker jag det är så dålig stämning på, verkar handla om att folk vill tro sig kunna mest och älskar att läxa upp folk.

Sen undrar jag lite. Har mer och mer gått över på LcHf och innan jul var jag jätteduktig. Men vid jul tänker jag inte sluta unna mig allt gott det innebär så jag åt godis och andra kolhydrater i massor och just vid jul började pms:en som jag allti får innan mens och då inkluderat nån enstaka finne men nu efter jul har jag ganska många finnar vilket inte är vanligt för mig kan det bero på kolhydraterna? Dessutom mådde jag ganska illa i flera dagar efteråt men nu när jag kommit hem och ätit nästan bara LcHf så har jag mått bra förutom finnarna. Kan kolhydrater verkligen vara så dåligt så jag blir illamående och får finnar??

mikaelj
0

Höga insulinnivåer sägs orsaka akne. (utöver testosteron, torr hy, m.m.)

Wildrat
0

Japp. Är där själv just nu efter en massa fusk. Huden i ansiktet är alldeles prickig av plitor och hårbotten ska vi inte tala om. Som tur är går det ju bort när vi börjar äta normalt igen även om det kan ta ett litet tag.

Skrutt
0

Ja hoppas verkligen det Glad, har allti varit glad för min fina hy som just nu inte alls är fin.

Margareta
0

Lycka till och

Väldigt mycket tack för dina uppmuntrande ord om Kolhydrater iFokus och då är vi ändå det i särklass största forumet på hela http://www.ifokus.se med hela 13% av det totala antalet medlemmar trots att det finns över 100 forum numer.

/Margareta, sajtvärd

Numer pensionär i Nynäshamn

lillaida
0

Skrutt,

Känner så väl igen mig i det du skriver. Jag har ätit LCHF sedan mitten på Oktober och åkte hem till mina föräldrar för att fira jul. Efter 2 dagar ploppade två finnar upp och huden kändes svullen och öm. Trots att jag bara hade ätit "vanlig" mat och inga sötsaker överhuvudtaget. "Vanlig mat" hos mina föräldrar är smörgåsar, kött och potatis utan grönsaker, massor av fikabröd ( dessa åt jag inte) , pasta, gröt osv. Jag tror min hud är skadad och har finnar som ligger och bara väntar till att bryta ut, fast huden är jättefin nu.

På julafton åkte min pappa och jag (med gåten i halsen) till närmaste ICA affär och köpte massa grönsaker, nötter och tok-mörk choklad. Sedan blev huden bara bättre och bättre och jag tror mina föräldrar förstod vad kolhydraterna gör med min hy. Idag är den jättefin igenGlad

Nu har även de börjat med LCHF Glad De har kanske 10 kg var att gå ner och jag har tjatat under flera år att de måste gå ner. Den här gången sa jag inte ett ord! Men jag tror de blev lite sugna på äggröra till frukost, nötter till kaffet, massa ost, extra smör…

lycka till!

Skrutt
0

#4 & #5

Varsågod Margareta Glad!

Lillaida va skönt att hyn blev bättre igen Glad

Har du börjat me LCHF för att gå ner i vikt eller är det just för hyns skull?

lillaida
0

Jag började med LCHF enbart för att få bättre hy. Jag var redan smal ( 60kg, 173 cm) och har snarare gått upp 1-2 kg sedan jag började med LCHF. Jag har haft akne under ett år och har desperat provat olika receptfria produkter från apoteket. Har även fått p-piller utskrivet för att hyn ska bli bättre.

Jag har ätit LCHF i ca 3 månader nu och min hy har aldrig varit så slät och fin (efter att aknen bröt ut). Då jag gör avsteg känns huden genast svullen och irriterad och finnar dyker upp. När jag får äta "min lchf-mat" är huden fin igen. Kan inte förklara det annat än att det är kolhydraterna som ställer till det.

Senaste avsteget var vid jul då jag åt köpt risgrynsgröt med mjölk + några köpta brödskivor. Det gör jag aldrig om! :(

Förra gången jag hade mens fick jag inga finnar alls. varken före, under mensen eller efter. Jag kämpar varje dag och äter så lite kolhydrater som möjligt. Äter mycket lax, broccoli, ägg, paprika, blomkål, ost och smör. Ibland blir det knäckebröd med massa smör och ost. Tar även tillskott av omega3 och multivitamintablett. Jag tror faktiskt att mina problem kommer försvinna helt om jag bara förstätter såhär. En dag i tagetGlad