Rutiner-hur gör ni?
Hej! Är ny på forumet och med LCHF som livsstil, har aldrig skrivit ett inlägg förut. Jag har däremot surfat runt och läst och lärt massor!! Nu undrar jag: Under jullovet har familjen haft en ganska skön flow här hemma. (Vaknat olika tider och ätit olika tider) Men nu börjar skolan igen o därmed lite andra (fasta) rutiner. Jag gillar tanken på att vi sitter ner en gång per dag tillsammans och äter o pratar. Det har alltid passat bäst med middagen på kvällen. Hur ska det bli nu, jag som äter när jag är hungrig ? Hur gör ni ?
Ska väl tillägga att jag är den ende som äter enl lchf men naturligtvis äter inte de andra i familjen när de är o-hungriga!!
För att nån gång under dagen ses mellan aktiviteter o träningar har vi tidigare gjort så att vi passat in den gemensamma middagen där emellan. men jag får väl sitta ner med dem när de äter o titta på.
Ja, man kan ju sitta med och ta ngt att dricka, prata med familjen är ju alltid bra.
Du kan ju alltid anpassa de andra måltiderna så du blir hungrig vid middagsdags. Kan väl ta ett tag att "ställa in" men det är ingen omöjlighet.

Jag håller med om att äta med familjen minst en gång om dagen är det minsta. Så jag anpassar middagen för det mesta. Även frukost, men det är inte alltid jag äter då men kaffet går ju alltid ner……….