Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1190 ggr
Aniara4
0

Provsmakningsdilemma

Jag är ibland med i en provsmakningspanel och får en liten slant för det (knappt värt besväret). Många inbjudningar får jag skippa direkt, typ syltprovningar och sånt. Men idag fick jag en som först gjorde mig jätteglad - provsmakning av smör! Det lät ju perfekt! Sen drabbades jag av en hemsk misstanke. Menar de verkligen smör, eller är det nåt otyg som Becel proaktiv eller annat gift? Sen funderade jag på om det kunde vara värt pengarna att gå dit, äta en pyttemängd av vad det nu är, och tala om hur illa det smakar om det inte är smör. Men jag vill verkligen inte råka äta ens den minsta gnutta av nåt som kan vara skadligt.

Till slut svarade jag att jag kan vara med om det verkligen är smör och inget annat, för margarin äter jag inte ens om jag får betalt. Vi får väl se om de hör av sig, he he.

profca
0

hoppas det verkligen är smör det gäller håller tummarna. Aldrig fel att få betalt för att äta smör Guld i mun

missaz
0

Jag skulle nog kunna tänka mig att vara med ÄVEN om det var margariner med, bara för att kunna tala om hur ÄCKLIGT det smakar! Flört Det skulle nog vara värt det att stoppa i sig en liten mängd skit en enda gång för att få göra så…

UBCL
0

#0 gör som vinprovare, känn smaken och spotta sedan ut, om det nu inte är smör förstås Skrattande

Aniara4
0

Men tänk så pinsamt det skulle vara om jag inte känner skillnaden! Förvånad

Jag misstänker starkt att det bara är margarintillverkare som skulle betala för en sån här undersökning - det man inte har i innehåll får man ha i marknadsföring!

missaz
0

#4 Jodå, du känner skillnaden! Det törs jag nästan lova. Det är en gigantisk smakskillnad mellan smör och margarin!

nobban7
0

Gör som #3 föreslår - spotta. Då kan du ju prova sylten också

Wildrat
0

#4 Kan du inte gå dit iaf och om det är margarin så går du därifrån i protest? Och sen stämma provsmakningsföretaget för falsk marknadsföring? Det är ju bara smör som får kallas smör…

TjockaBerta
0

Jag ska dit kl.14.00. Vi kanske ses. Är det inte smör får vi väl tala om vad vi tycker om det vi får. Det är ju det som är meningen. Ha!

>>>Malum domesticum<<<

[Anega]
0

Jag hade gärna varit med på en sån testsmakning, även om det vore margarin. Lite skit bara nån gång ibland överlever jag.

Aniara4
0

Nu har jag väl egentligen varken riktigt ork att gå dit eller så stort behov av pengarna just nu, så till viss del är jag rätt nöjd med att ha en ursäkt att slippa. Jag har redan svarat att jag kan komma om det verkligen är smör det handlar om, så får vi väl se om de svarar eller inte!

Loria
0

att du inte skulle  känna skillnad på smör o margarin ser jag som föga troligt, det e ju som att inte se skillnad på motorolja o grädde! ;)

TjockaBerta
0

Ursäkta att jag tar upp din tråd här.

Nu har jag provsmakat. Först kom det in en hel vagn med bröd. Sen fick vi prova 3 olika smör. 1 smakade aceton, 2 smakade ost, 3 smakade grädde. Sedan kom två "smörgåsfetter". Den ena smakade riktigt illa men tvåan var inte så dum, smakmässigt menar jag. Det känns i munnen om det är smör eller inte. Margarinet liksom flyter ut. Då jag inte tog något bröd blev det lite mäktigt på slutet. Jag åt direkt med kniven. Vi fick ingen sked (!). Men jag är fortfarande mätt. Gratis lunch.

Jag tror att syftet är att ta fram ett smör i kartong som man kan ha på bordet. och ev kunna bre. Men då måste man väl tillsätta någonting och då blir det väl breg-tt i så fall? Då är det väl inte smör längre?

Men idén är mycket bra och det tyder ju också på att skeppet börjar vända och att man satsar på att sälja smör igen. Hurra!!

>>>Malum domesticum<<<