Jaha! Det är bara jag igen :)
Alltså! Jag är som så många andra ny här men jag har nog inte riktigt klart för mig vad man "får" äta. Jag vet, det är upp till var och en MEN: jag är en obotlig "manualläsare" Hur nyttigt är det med avacodo, kan jag äta nötter, Hitills har jag ätit tonfisk i olja, avocado, kaffe med smör och ägg( undrar om jag gjorde rätt, smakade lite jolmigt), räkor, äggröra, bacon, sallad.
Och skadad som man är av tidigare indoktrinering så känns det otroligt fel att ta en kopp kaffe med 1/3 vispgrädde, men jäkligt gott 
Hilfe, bitte
Jag kan rekommendera boken "GI-Noll" av Sten Sture Skaldeman. Där får du massor av tips på rätter beroende vilken målgrupp du tillhör. Lycka till!!
Tack! Jag har beställt boken och väntar spänt…
Avokado är helt ok mat men innehåller en del kolhydrater så ät inte för många om dagen. Nötter är också ganska ok men helst som godis. De innehåller också en del kolhydrater och fettet har inte den bästa sammansättningen.
Basera maten på kött, fisk, ägg och fett, dekorera med lite grönsaker. Ät nötter på lördagar istället för godis.
Grädde är gott men stora mängder kan förhindra viktnedgång, inget du behöver bry dig om just nu men ha det i åtanke senare.
Tonfisk i olja är inte särskilt bra. Tonfisken är ok, men oljan är inte nyttig. De använder vilken skräpolja som helst, ofta står det inte ens på burken vilken olja som tillsats. Köp tonfisk i vatten istället och häll på egen olja, gärna kallpressad raps- eller olivolja.
Jag kan också rekommendera Skaldemans GI-noll, samt Annika Dahlqvists nya kokbok som kommer ut i dagarna.