Nybörjare!!
Nu tar jag tag i min övervikt men, jag går upp kl 4.45 ca och då pallar jag nog inte att steka bacon;). Sedan har jag 15 min rast kl. 9 och 15 min kl 12.00. Vad ska jag äta och när? Skör direkt ur paketen? Jag vet att detta låter gnälligt men jag behöver absolut seriösa råd. Tack på förhand

Jag har oxå bråttom på morgonen och mitt kaffe är ett Måste så jag mixar 40 gr smör 2 ägg och mixar i mitt kaffe och vips har jag fått den godaste kaffedrink man kan skåda och jag blir både glad och goo ända till lunchen på jobbet.
Beroende på om du har tillgång till kyl o. micro eller inte kan man ge olika svar men det krävs nog förberedelser. Matlådor som sparas i kyl o frys hemma att ta med som du värmer. Om du inte kan värma maten ta med salami, ost (babybel ?) och gurka. Kokta ägg o avokado samt majonäs. Kalla kotletter är jättegott. Se bara möjligheter inte omöjligheter!! Lycka till.

Koka ägg kvällen innan. Till frukost funkar mosat ägg m smör/bregott, eller yoghurt/creme fraiche m hallon. Lägg några hallon i en skål på kvällen, klicka i Y/CF på morgonen när de är tinade, rör om, ät.
Ägg, ölkorv och babybelostar funkar helt OK i rumstemperatur under så få timmar. En termos med äggmjölk (gjort kvällen innan) att ha i kaffe?
Om du har tillgång till ett kylskåp kan vi vara riktigt kreativa.
Fabricati diem, pvnc!
Rester. Matlådor. Vilken mat som helst. Inget konstigt alls.

Icke-fetto: Välkommen hit! Jag tänkte skriva om min kaffedrink - men så hade Tindra lagt in ett inlägg…
Tindra… Nu blev jag nyfiken: Mixar du i ditt färdigbryggda kaffe - eller bara pulver?
Jag gör också en kaffedrink till mig och gubben på morgonen - det går snabbt och vi står oss fram till tvåsnåret på dagen:
50 g smör, 2 hela ägg, 3 äggulor, 2 skedar snabbkaffe och ca. 3 dl. hett vatten. Vi får varsin stooor capuchinoliknande drink på detta sätt.
Jag har gjort samma drink utan kaffe men med vanilinsocker (ja, ja - inte världens bästa tillägg…) och kanel. Ungarna älskar den och säger att det smakar som flytande risgrynsgröt.

Icke-fetto: Välkommen hit! Jag tänkte skriva om min kaffedrink - men så hade Tindra lagt in ett inlägg…
Tindra… Nu blev jag nyfiken: Mixar du i ditt färdigbryggda kaffe - eller bara pulver?
Jag gör också en kaffedrink till mig och gubben på morgonen - det går snabbt och vi står oss fram till tvåsnåret på dagen:
50 g smör, 2 hela ägg, 3 äggulor, 2 skedar snabbkaffe och ca. 3 dl. hett vatten. Vi får varsin stooor capuchinoliknande drink på detta sätt.
Jag har gjort samma drink utan kaffe men med vanilinsocker (ja, ja - inte världens bästa tillägg…) och kanel. Ungarna älskar den och säger att det smakar som flytande risgrynsgröt.

#6 vanligt bryggkaffe, blir godast tycker jag.
Har ibland även vispad vispgrädde på toppen *mums* Man blir så mätt och håller sig länge.

#6 vanligt bryggkaffe, blir godast tycker jag.
Har ibland även vispad vispgrädde på toppen *mums* Man blir så mätt och håller sig länge.
Tack för tipsen!
Nu kanske man kan käka gott på jobbet och slippa bli hungrig igen efter någon timme. tack
Makrill på burk är supersmidigt, ostar i kuber/stavar eller ostrullar fyllda med bregott eller majonäs, kalla köttbullar/pannbiffar osv osv
Det är ju det som är det bästa med LCHF, all mat är god och mycket av det behöver inte speciellt mycket tillagning.
Lycka till!