Ska jag äta mer?
För det första vet jag inte hur många kalorier man bör äta per dag om man vill ner i vikt?!
Men nu har jag ätit mina mål för dagen, då har jag ätit nästan 1900 kalorier, men har 6% kolhydrater, 35% protein och 59% fett. Alldeles för mycket protein och för lite fett, så nu undrar jag, ska jag äta lite brieost trots att det höjer mina kalorier men höjer även fettet, för man bör ju äta tillräckligt med fett för att gå ner också? Har inte mätt allt EXAKT så det kanske inte stämmer precis, orkar inte väga all mat hela tiden, men det är ganska precis detta.
Hej så länge! =)

Nu är jag med nybörjare men vad jag tror/förstått bör du öka fettet rejält och dra ner på både proteiner samt kollisarna ialf om målet är att gå ner i vikt, men såklart är det induviduellt hur mkt kollisar du kan äta/tål för att få till en viktminskning..Rätta mig gärna någon om jag har fel?!?. .
jo alltså jag vet ju att jag ska ner me kolhydrater, proteiner o även kalorierna. och jag har ju ätit lite kolhydrater, men jag undrar mer om jag äter för mycket kalorier och sen har jag ju fått för mycket protein idag såbör äta nåt fett för att få upp fettet o ner proteinerna, men jag är rädd att det blir förm ycket kalorier :)

Du behöver inte bekymra dig för kalorierna. Alls. Men öka på fettet och minska på kolhydraterna!

Näpp antal kalorier ska inte ha någon betydelse när intaget består till största delen av fett.
Okej. Ja jag kör väl med lite mer kolhydrater nu i början öfr o minska mer o mer. Men man ska väl helst äta lite mindre protein än jag gjort idag också? :S Och man måste ju tänka lite på kalorierna, kan ju inte trycka i mig 4000 kalorier om dan o gå ner i vikt :p
#4 Du kan visst äta 4000kcal om dagen och gå ner i vikt om din kropp gillar det och det vet du inte förrän du testat.
Fördelningen bör vara ungefär 5E% kolhydrater, 20-25E% protein och 70-75E% fett, så du behöver mindre protein och mer fett i din mat.
Egentligen bör du kanske inte äta just brieost om du ligger för högt i proteinet. Det ger visserligen mycket fett, men även ganska mycket protein. Ta en kopp te med en klick kokosfett istället. 
När jag började med LCHF var fördelningen viktigast för mig för att gå ner i vikt. Hade jag ätit, säg 2500 kcal på en dag, men bara 65% från fett, då funkade viktnedgången bäst om jag åt extra fett, så att jag kom upp över 70%. Trots att jag då hamnade på kanske 2700 kcal.
Att äta mer fett var alltså bättre än att avstå.
För vissa kan det säkert vara annorlunda. Somliga måste hålla lite koll på kalorierna också, men det behöver du inte bry dig om i början. Det kan du göra efter några månader, om inget händer med vikten innan dess.
Okej, tack för tipsen! :)