Missaz´s mat och vikttråd =)
Startar en ny egen tråd eftersom jag inte hittar min gamla och eftersom jag nu efter en ganska lång och seg platå äntligen går nedåt igen, både på våg och mått. 
Jag började med LCHF 3 apil 2008, alltså 9 månader sedan. På den tiden har jag gått ner 9,5 kg, minskat 14 cm i midjan, 7 cm runt höfterna samt 6 cm på vardera låren (12 cm sammanlagt där alltså). Känns skitbra!
Har lagt ner tanken på målvikt; känner mig faktiskt ganska snygg redan nu och låter kroppen gå dit den vill (men jag blir ju glad OM den vill tillbaka till vikten innan de 2 yngsta barnen, vilket innebär ca 6-7 kg till nedåt)
Det bästa, och det som fått mig att inte sätta vikten i första hand är ju att jag mår så mycket bättre; ledvärken och den kroniska diarén som jag led av i flera år är borta, och vad är väl en fulländad figur jämfört med det? 
Jag hoppas att få fortsätta skriva bara positivt i min nya tråd, samt frågor och sånt som gäller min vikt/hälsa samt eventuella problem med dessa frågor.
Vad roligt att du har segat dig förbi platån, grattis! Jag håller tummarna för att din nya tråd bara ska få positivt innehåll- lycka till.
Tack magma! Det ÄR supersegt när man hamnar på en platå - själv har jag legat på -8 kg sedan i somras, det är först nu sista månaden som det gått nedåt igen. Men skam den som ger sig! Föresten KAN jag ju inte ge mig med tanke på hälsofördelarna i övrigt.