Mysko lukt på urin ?
Hej!
Jag har ätit LCHF i ung. 2 månader och är jättenöjd. Visst jag faller dit ibland men det är inte så svårt att ta sig i kragen och fortsätta äta rätt igen. Men nu till frågan:
Min urin luktar rutten skurtrasa !
Det hände för några veckor sen i några dagar och sen nu igen.
Kan det vara för att jag ätit sparris ?
Jag äter lite kolhydrater, kan det vara ketos ?
/Ingela
Det är helt normalt! Det kan vara ketos men också bero på något annat. Jag tar det som ett bra tecken på att det har skett en förändring och ler för mig själv när jag sitter (får inte lyfta tungt) på toaletten och och känner lukten (så illa är det väl inte?) när jag låter min vän stråla av lycka! Man bör dock undvika att pinka i kors med oinvigda personer.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Urin blir fränare om man dricker mindre vatten
Numer pensionär i Nynäshamn
Jo, det vet jag. Jag dricker ordenligt med vatten och urinen är ljus men luktar som sagt rutten skurtrasa. Min man tycker att det luktar i hela badrummet…
Testa att dricka Lymfareningsdryck några dagar. En kur är 21 dagar.
Recept: 1 liter vatten, 3 lagerblad, 5 kryddnejlikor. Kokas i 5 minuter. Silas. Drickes. Vidgar kärlen och ev urininfektion kommer ut. Tror att urinens doft försvinner med denna dryck.
Det är faktiskt gott att dricka också. 

#1: Att sparris "parfymerar" urinen är välkänt…
Hej
har samma problem, dricker rikligt med vatten ca 3-4 liter per dag. men urinen är fortfarande gul och luktar starkt vad kan det bero på? äter lchf kost och strikt sådan.
tacksam för svar
När jag tar B-vitamintillskott blir urinen fränare och väldigt mycket gulare. Inte mörk - klargul som citronskal ungefär.
Numer pensionär i Nynäshamn

#4 - åh lymfareningsdrycken hade jag totalt glömt bort! Ska köra en kur nu när jag äntligen kommit i ketos igen efter en lång tid! (och min urin stinker också, tror det är alla gifter kroppen rensar ut)
Kan tillägga att jag noterat att min urin oxå luktar, men doften påminner faktiskt om samma doft som kom ur mina barns blöjor (?!) när jag ammade dem!?! Tycker det känns lite mysko…
Jag har för mig att jag "hört" här, att urinen ska lukta som kalaspuffar om man är i ketos???? 
Mitt är ljust och luktar kalaspuffar…..
Låter mer som en lätt urinvägsinfektion, tycker jag, som Du har fått..
// Shintaida