Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 2782 ggr
wiwwi
0

Wiwwis röda tråd på väg ner..

Firar nu en vecka som medlem på forumet och med denna kost.

Ska inte säga att det har varit en guppfri väg så långt även om jag är nöjd med veckans resultat.

Har varit en vecka med ständig huvudvärk eller snarare en rad av eftermiddagar med värk.. av någon orsak har första halvan av dagen varit bättre.

Känner mej redan lite trött på fett och kött och längtar efter mandariner men det är väl nu jag ska börja söka bland recepten.

Kan tyckas vara en dum tid att påbörja ett så här stort viktminskningsprojekt precis före jul men kände mej så less på att vara tjock och missnöjd så det verkade ännu dummare att vänta med att börja göra något åt det.

Så.. lite kort om mej.

Är en kvinna på 43 år .. boende i Skåne men med hjärtat i Jämtland.

Singel med tre vuxna och utflugna döttrar men med två hemmavarande hundar.

Har bantat mej allt tjockare genom livet.. mycket ner men sedan mer upp… *suckar*

Tristess och fysiska begränsningar har på senare år adderat många kilon till mina 165 cm.

Började resan förra onsdagen på stadiga 125,7 och vägde idag in på 121,9

Önskar mej och alla andra kämpar här inne lycka till..

[ngupa]
0

Lycka till!! Skrattande

jag är inne på min 5 vecka bara och det hände mycket fort i allfall 10 cm på magen rann bort inom  3 veckor. Men sedan dess står det still, men skam den som ger sig.

Visst var det så att efter en vecka så började man söka recept. Oskyldig

jag är glad att jag hittade kokosflingor med endast 1.5 kolisar per 100 g. Nu kan jag baka kokostoppar (utan socker) och bjuda på och äta själv. Du ska också leta upp lchf ostkakan den är kanon att ta till också som "godis" lite vispad grädde på och ev hallon som lyx…

Opppss, det blev visst bara "godis" förslag, kan det tyda på att mitt sötsug inte är 100 över??? Fast inget av ovanstående är ju sött i den meningen.

Men som sagt lycka till och ska bli roligt att följa dig och hur det går.

Min utgångspunkt var 164 cm 93 kg….

wiwwi
0

Tack ngupa.. *ler stort*

Vart hittade du kokosflingorna?

Ostkakakan har jag hittat .. sparar den till julhelgen..

[ngupa]
0

Det är ICAs I love eco som det står bakpå påsen att det endast är 1.5 kh i 100g jag blev överlycklig ska jag säga… kokostoppar älskar jag och det går helt utmärkt att baka de utan socker..

[ngupa]
0

glömde…

kakorna innehöll 0.20 kolhydrater per topp Skrattande

wiwwi
0

Toppen!

Det får bli julgodis..

Maia
0

Bra jobbat, Wiwwi! Klart man ska börja direkt när man känner sig motiverad! Lycka till!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Maggan71
0

Håller med föregående och önskar dig lycka till! Jag är själv ny på det här, men mår jättebra!

Jag har börjat steka bacon på morgnarna. Jag delar ett paket i 4 och knapersteker småbitarna. De klarar sig gott på en tallrik i kylen och är SÅ GOTT att ta till när suget sätter in! Mumsigt och krispigt! Tungan ute

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Aliss
0

Lycka till från mig med ;-)

UBCL
0

Om man äter ordentligt vid huvudmålen behövs det inte så mycket godis Skrattande

Försök att få i er (det är mer än wiwwi som kan ta åt sig Flört) en rejäl och fet bit kött eller fisk sisådär en 200 gram (fett och protein) tillsammans med grönsaker wokade i kokosfett och en god fet sås till. Drick vatten. Då håller ni er mätta och nöjda mellan målen. Ät mat  när ni är hungriga och sluta när ni är mätta;-D

Lycka till!

God Jul och Gott Nytt År!

Ytterligare tips om hur man gör hittar ni i Vägen från 137 kg Glad

wiwwi
0

Tackar för alla lyckönskningar.. *ler stort*

Det värmer och just idag behövs det.. fryser som bara den.. skyller det glatt på bristen av underhudsfett..

Vill bara berätta lite om mina döttrar.. de är som sagt 3 st varav 2 är fanatiska veganer så med lite fantasi kan ni föreställa er vilket varierat och lätt udda julbord vi kommer att ha..

Den yngsta flickan pluggar i Uppsala och kommer hem till jul .. hon är den enda av dem som äter kött men inte med så stor entusiasm att hon bara vill ha det.

Så nu när hon kommer hem så får hon äta köttet hos mej och sedan potatisen hos någon av storasystrarna.

Kommer att bli ett himla rännande för henne.. *skrattar*

-#9 UBCL .. det är svårt att vänja sej av vid att äta för att det är gott och nöja sej med att äta för att leva.

Min mamma brukade säga att det finns människor som äter för att leva och de som lever för att äta..

UBCL
0

#10 Jag har full förståelse för alla svårigheter som rör ätande, tro mig!

Jag har pendlat 30 kg flera gånger i mitt liv och har nu som 63-åring äntligen förstått hur det hänger ihop.

Jag har också en dotter som slutat äta kött (men äter åter fisk och skaldjur) vilket gör det svårare för henne att fixa lchf, men hon försöker.

Du har ändå slagit in på en väg som har stora möjligheter att leda rätt om du bara utrustar dig med tålamod! Det blir nämligen bara bättre och bättre med tiden Glad

wiwwi
0

Har nu klarat 4 veckor med denna kost.. eller snarare 3.. syndade veckan mellan jul och nyår..

Inget hejdlöst frossande men ändock kolhydrater.

Vågen har varit barmhärtig.. summa summarum -4,9 kg ett bra resultat  men hade säkert varit ännu bättre utan veckoavbrottet.

Har fortfarande svårt för frukostarna.. längtar efter fil och flingor.. eller mannagrynsgröt.. *ler längtande*

Ska försöka prova med äggmjölksfrukostar men "inbillar" mej att jag mår illa av att äta fet frukost.

Känner mej rätt nöjd med detta.. visst händer det att jag längtar efter något särskilt .. är sugen på något jag bör undvika.. men allt mer sällan.

Efter att ha prövat alla möjliga och omöjliga bantningsmetoder så får jag nog påstå att detta sätt är det som känns minst "smärtsamt".

Önskar alla en god fortsättning och fortsatta framgångar..

Denna kommentar har tagits bort.
wiwwi
0

Lyckades få till dubbla inlägg.. *suckar lite*

Hur raderar man?

Margareta
0

Lycka till och ett sent välkommen hit!

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Välkommen. Grattis till en lyckat start och minuset på vågen.

Jag har tagit bort det som blev dubbelt.

wiwwi
0

Tack för välkomnande och hjälp.. *ler stort*