Hur många mål per dag?
Jag läser väldigt många som skriver att dom äter frukost, lunch, och ev nåt mellanmål. Bör man inte äta både frukost, lunch och middag eller har jag missuppfattat?! Jag äter nämligen (en skoldag, inte så tidigt om det är helg) frukost ca kl 07:15, lunch runt 13 icg sen middag vid 17-18 tiden. Sen äter jag ev nåt mellanmål mellan frukost o lunch eller på kvällen.
Hur gör ni?
Du äter precis som du känner för.
Jag äter vid 7-8, 12-13 och 18-19, och något litet vid 21-22.
Äter som jag känner för på helgerna. Idag blev det frukost vid 11, skall äta lunch snart. Blir antagligen inte mer mat idag.
På arbetsdagar äter jag nåt mindre vid 6-7. Lunch vid 12. Kvällsmat när jag blir hungrig.

Jag äter lunch, middag och något till kvällen. Alltså ingen frukost bata om jag är hungrig och det är jag sällan i veckorna ska tillägga dock att jag har kokosfett i teét och grädde/äggmjölk.
Man bör äta så mycket och så många gånger om dagen så man uppnår de resultat man vill ha. Sen om det gör att man får äta två gånger om dagen eller åtta spelar ingen roll bara man själv är nöjd.
Okej men dom flesta äter iaf 3 gånger per dag när man är uppe tidigt! Det pratas ju mycket om att man inte bör äta NÅT efter 19, men stämmer de verkligen :S Lyckas ni ändå gå ner?!
Okej. Jag är sällan hungrig på morgonen, men jag vet tat jag blir innna lunch och att det är bra för viktnedgången att äta frukost därför har jag vant mig vid att göra det nu så gör det dom flesta morgnar.
#5 Nä det där är en teori som vissa har. Gör som du själv vill. Det allra värsta är iaf att gå o lägga sig hungrig, då blir sömnen lidande och morgonen hemsk. Bättre att äta när man är hungrig tycker jag oavsett vad klockan är.

Jag äter när jag blir hungrig, i bland fler och ibland färre
#5 De traditionella råden om att äta sent låter ungefär såhär:
Du har aningens lägre ämnesomsättning på natten, så då skall du undvika framförallt kolhydrater.
Tja. Hur var det nu….
I praktiken spelar inte ens det någon fantastisk roll, för den är inte oerhört mycket sämre. Däremot kommer du nog inte vara så hungrig på kvällen om du ser till att äta ordentligt med mat under resten av dagen. Den bästa uppdelningen verkar vara en ordentlig frukost, större lunch, mindre middag och kanske någon liten bit (t.ex. en bit ost) vid läggdags.
okej:)
Det lät ju super =)

Jag håller mig till tre-fyra mål mat om dagen beroende på hur resten av dagen ser ut. Bryr mig inte om vad klockan är när jag äter men sover bättre om jag iaf har ätit något på kvällen (efter 20.00). Kanske ett par kokta ägg mosade med smör till exempel
Råden att inte äta sent på kvällen kommer lustigt nog från samma människor som säger att det enda som spelar roll är skillnaden på hur många kalorier man stoppar i sig och hur många man gör av med. Enligt deras sätt att tänka så ska det alltså inte spela någon roll om man äter hela sitt dagsbehov kl. 06.01 eller 23.59
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se