Fri från acne?
Hejsan. Jag har märkt att många av er som kör lchf kost att eran hud har blivit bättre och naglar osv osv men jag förstår inte hur det funkar? Och att man inte blir lika gasig och magen blir bättre osv osv, jag har själv märkt av det när jag har kört nu med kosten ett litet tag tillochmed.
Tack för svaren senast ochså, ska räkna ut kolhydraterna rätt nu. Men jag gillar te, dricker inget kaffe eller något så te är min grej men hur äre med att ha i honung, om jag inte har det så smakar det ganska äckligt :/
Honung är rent fruktsocker och ytterst lite vätska, så det är i stort sett samma mängd kolhydrater i det som strösocker.
Med skillnaden att fruktsocker går rakt in i levern och bildar fett utan att passera Gå.
Honung är inte bra. Det är socker rakt igenom. För att vänja dig av med sockret tycker jag att du gör så här: köp ett nytt te som du inte testat förut, gärna med nån fruktsmak eller vanilj, de har en naturlig sötma utan en massa kolhydrater. I teet har du ca 0,5 dl vispgrädde som också är lite sött, om du vill kan du vispa grädden innan, det blir lyxigt. De första dagarna kommer det kännas lite tunnt utan sockret men du vänjer dig snabbt, sen efter några veckor kan du dricka dina vanliga teer utan att sakna sockret.
Men är inte stevia ok att använda istället för socker?
Det är ju en ört och ska ju vara ofarligt,eller??Såtillvida att man inte använder det för ofta så man triggar sötsuget förstås….
Apropå din fråga om huden Winfrey så har jag också märkt att jag blivit bättre i huden.
Är inte alls lika torr som tidigare,naglarna har blivit starkare,spricker och skivar sig inte lika lätt som tidigare.
Tänk vad lite extra fett kan göra…
http://www.winthers-skafferi.se/