Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 822 ggr
maximiliam
0

Hjälp mig klara detta

Har tidigare varit inne och" nosat" på LCHF ,men har nu bestämt mig! Jag måste gå ner i vikt!! Har försökt det mesta genom åren och har åkt upp o ner i vikt. Mitt dilemma är att jag inte äter fisk och att jag har svårt att tänka mig att vara utan pasta o dy. Jag har beställt den nya kokboken , som kommer i jan. och hoppas få bra tipps där.

mikaelj
0

Så ät kött, ägg och ost?

missaz
0

Jag hade också svårt att tänka mig att vara utan framför allt pasta och bröd innan LCHF, men vill man så kan man. Efter ett par dagars abstinens går suget över. Fisk är inte något måste; som mikaelj skriver; ät ost, kött och ägg!

raphanus
0

Skär smala remsor med potatisskalare av rättika eller zucchini och ångkoka remsorna lätt. Stek bacon och ha rå äggula och svartpeppar på. Voilà - Rättika a la carbonara!

Rättika kan också skäras till smala plattor för att laga lasagne av, med mycket köttfärssås, ost och grädde.

Att du inte klarar dig utan "riktig" pasta är bara som du tror, tror jag! Behovet av pasta och bröd grundar sig på ett beroende som matar sig själv bara man en gång satt igång det, men om man bara är sträng mot sig själv i en vecka och inte äter pasta, potatis eller bröd alls, slutar man till slut att bli sugen på det.

Du behöver inte heller vara rädd för att inte bli ordentligt mätt utan pasta/bröd/potatis. Om du äter energirika, feta produkter i övrigt, får du en mättnad som du står dig länge på sedan.

profca
0

Jag trodde att jag skulle sakna ris, pasta och potatis. Men inte :-) kanske typ de två första dagarna men inte sen dess.

Jag önskar dig lycka till