Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1506 ggr
mirre-71
0

HJÄLP

jag har en hemagjord mussli som jag älskar och vill ha men är den okej?? jag har tagit 100g av alla sorter och dessa är:

allbraunflingor 100g=67g kolhyderater

kruskakli 100g= 15g kolhyderater

salladsmix 100g= 23g kolhyderater

psylliumfrön 100g = finns inge inehållsförtäckning

cashewakärnor 100g= 30,2g kolhyderater

linfrön 100g= 0g kolhyderater

fiberhavregryn 100g= 55g kolhyderater.

detta blandar jag ihop och tar 25g varje morgon av detta men hur många kolhyderater blir det på 25g?? någon som är duktig på matte??

MimLan
0

En portion är 7 gram kolhydrater.

(Lägg ihop alla kolhydrater, vilket är enkelt när du tar 100 gram av varje del. Dela med totalvikten. Då får du antalet kolhydrater per 100 gram färdig blandning.)

Finns det någon särskild poäng att du tar både linfrön och psylliumfrön? De har samma funktion nämligen.

Och har du sådana problem med magen att du måste ha lin/psylliumfrön och fibrer? Testat att äta mer fett eller kokosfett?

Denna kommentar har tagits bort.
mikaelj
0

(borttaget)

mirre-71
0

nej igentligen har jag väl inga prolem med magen men tycker att denna mussli mättar bra och jag står mig ett tag och den är god. men det är kanske bättre att ta mer ost och smör om man ska äta lchf kost men min räddsla för fett finns där fortfarande så vad tycker ni?? ska jag äta den eller ta bort den??

MimLan
0

Ta bort den. Den tillför inget verkligen behövligt. Snarare tvärtom.

profca
0

Det borde bli ca 6,25 g om psyllingfröna inte inehåller några kolhydrater alls och om du har exact lika mycket av varje.

profca
0

attans jag var för långsam :-)