Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 686 ggr
mostermilla
0

svårt att hitta

har väldiga problem att finna vissa saker i affärerna, någon här kanske kan hjälpa mig, genom att säga nåra märken på varor som är godkända.

1  soja, hittar ingen alls ???

2  skinka/kalkon , finns det något pålägg som är bra ? skulle vara gott med något ombyte till äggen på morgonen, just nu blir det bara bacon, lite tröttsamt..

3 hittade en korv som jag trodde var godkänd tills jag kom hem och det stod på en annan ettikett på sidan om att det innehöll socker, suck. någon som vet godkända korvar , utan en massa tjaffs i??

Wildrat
0

1. Soja, som i sojasås då eller? Välj japans soja eller nåt liknande som är utan vetemjöl. All annan soja går bort (för mig iaf).

2. Tyvärr, har dålig koll. Hittills har jag bara sett sånt som har glutamat så jag har slutat med det.

3. Vet inte heller om nån korv men helt utan kolhydrater är svårt att hitta. De brukar alltid stoppa i nånting. De få gånger jag köper korv så köper jag sån som har så lite kolhydrater som möjligt och bryr mig inte så mycket om varifrån de kommer. Tycker det är viktigast att den är utan glutamat.

Effie
0

Skinka finns det väl…jag brukar köpa parmaskinka eller någon annan…San Daniele? (det finns fler) som innehåller enbart "griskött, salt". Dyr. Jag tar en skiva till morgonomeletten; då räcker förpackningen en vecka. Det finns mer och mer skinka utan glutamat, men vanlig svensk skinka innehåller gärna druvsocker. Det blir mycket läsande av innehållsförteckningar…

Korvar är inte min specialitet - men det pratas här på KiF om utländska korvar. Tyska korvar. Norska korvar. Korvar på Lidl. Böklunders. Jag har inte en susning.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

bazz
0

Tyska korvar, riktig salami o dyl!

Nästan allt matinköp idag kräver att läsglasögonen sitter på näsan…..

fia1
0

Ungersk Pick-salami och Serranoskinka. Den sistnämnda är helg-lyx.