Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1075 ggr
Majan
0

Låter det här okej? Vilsen nybörjare

Så här har jag ätit idag, dag 2 på lchf. Verkar det okej, ska jag ändra något? Tycker jag äter grädde hela tiden, men jag har bara kommit upp i 1,5 dl idag. Men det kanske är jättemycket?

Frukost, bacon och kaffe med grädde, 5 skivor ost
lunch en macka på Espresso house, där jag bara åt innehållet alltså räkor och ägg. Kaffe med grädde.
Middag: Stekt skinkschnizel med bearnaisesås och några broccoli.
Kvällsfika: kaffe med grädde, grädde och några hallon.

Emea67
0

Svårt att säga när man inte vet dina förutsättningar längd, vikt, ålder om du vill gå ner i vikt eller bara äter för hälsan mm.

Känner du att du mår bra i kroppen är det nog ok, men för att veta mer kan man behöva veta mängd i gram eller dl för att veta att du får i dig tillräkligt!

Välkommen hit och lycka till!

Majan
0

Såklart, jag borde berättat mer.

Jag är strax 30 år. 162 cm lång och väger 72 kg, borde gå ner 12 kilo för att trivas riktigt.

Jag mår fint av det jag äter, inget konstigt alls.

jag äter 125 g bacon ¨på morgonen, och kaffe med kanske 0,3 dl grädde.

Lunchen blev nog för liten, kanske 1 dl räkor och 3 skivor skivat ägg. Kaffe med 0,2 dl grädde.

Middagsschnitzeln vägde 125 gram och stektes i smör. 100 g broccoli, 0,5 dl bearnaisesås.

Kväll, kaffe med 0,3 dl grädde, 0,5 dl grädde med 0,75 dl hallon.

Nu kanske det är lättare att säga om det är okej eller inte. Hoppas det Glad

[Pennylane1]
0

spontant skulle ja säga att det låter som lite mat, är du mätt på det? Kolla att lägga in maten på minmat.net så kan du se själv att du får i dig minst 72 gram protein (utifrån din vikt) och att procentfördelningen är rätt ( ca 70-75 % fett, ca  20 % protein och ca 5% kolhydrater).

Mervi
0

Jag reagerade också på mängden, speciellt lunchen låter lite. Men det kan vara så att frukosten räcker länge, bacon mättar bra.Glad Liksom grädden i kaffet.