1-liters vispgrädde?
Är det ngn som ngn gång har sett 1-liters förpackningar med vispgrädde? Finns det överhuvudtaget?
Svarar själv, hittade det på Skånemejeriernas hemsida. Då gäller det bara att hitta en affär som har vågat ta hem den… eller be dem ta hem.

Det brukar jag handla på Willys

Finns på mitt ICA Kvantum. Men jag brukar inte köpa dem längre eftersom jag försöker hålla nere på gräddkonsumtionen.

Jarå, det ser man till och från. Senast jag såg det så hade de högre literpris än 3dl-paketen. Man tycker att en "storpack" borde vara billigare än flera småpaket!?

I min affär hade de aningen lägre pris än 3dl, men det dyraste literpriset hade 5dl-tetrorna!

Coop forum i Vällingby har ekologisk grädde på 1 liter. Men den är bara aningen billigare än 3 dl
Tack för svaren! Ja då är ju frågan om det är ngn idé att jaga efter det om det ändå inte blir billigare… tänkte i och för sig lite att det är enklare med 1 stort paket i kylen än flera små som står och "dräller".

Coop Forum Boländerna i uppsala har eko-grädde i 1-liter.
Ja, det är dyrt men jag försöker stödköpa så att Arla ska fatta att det är en poäng att tillverka storpack.
Fabricati diem, pvnc!
här finns alltid (om det inte är slut förstås) enlitrare, milko.

både arla och falbygdens mejeri har 1 liters fäpackningar (fast iblnd kan de vara slut)
#10 var är här - har aldrig hittat det i "mitt" Milkoland
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Hammarö men hittar även i Kallestá
#13 Tack! Får leta när jag är på resa längre norrut i Milkoland
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
gefleortens mejeri har 1-liters men bara till storköks och resturangkunder…..

ARLA har 1-litersförpackningar.
Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt
Både Arla och Milko (finns på Willys här) har enlitersförpackningar av grädde. Det är dock inte så många som tar in dem. Dessutom brukar de vara något dyrare än mindre förpackningar. Hittills av vad jag har sett i Eskilstuna så är 0,5 litersförpackningar de mest prisvärda.
Norrmejerier har också enlitrare, men de går sällan till affärerna, de går till caféer och restauranger. Där ser man dem hela tiden. 
Jag hade till midsommar en diskussion med en anställd på Maxi (Linköping) om att ta hem enlitersförpackningar i alla fall till jul och midsommar. Fick en lång föreläsning om att det inte fanns efterfrågan, så de skulle bara stå och bli gamla. Tog ett varv till i butiken och råkade på vägen titta in bakom kyldiskarna. Vad får jag se, om inte en ställnng med enliters gräddpaket
. Fick tag på samma kille igen som då sa att "De där ja, ja, de är till vårt bageri". Då är det väl bara att ställa fram några paket när det nu finns kunder som frågar efter det. Och låta bageriet ta dem i god tid innan de eventuellt blir gamla!

herre jösses.. varför inte bara ta fram och säga att vid efterfrågan finns det enstaka i bageriet.. ? är väl samma firma eller hur? och de tjänar ju pengar på det hur som helst.. *dumt*
var på coop forum haninge igår, och oturligt nog var både 1 liter vanlig och ekologisk grädde slut.. och inte bara det.. 5dlförpackningen också!!!
På City Gross ska det finnas men oftast finns det inte vid den vanliga grädden utan i kylarna med storpack …jag tycker inte om förpackningarna eftersom man inte kan stänga dom
nyp ihop och sätt en påsförslutare , modell klämma, eller en klädnypa.
Här i Norge finns det 1-litersförpackningar av grädde, plus 0,75 liter och 1/3 liter. De är lite sära på måtten men det funkar här… 
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
#20 skrev "var på coop forum haninge igår, och oturligt nog var både 1 liter vanlig och ekologisk grädde slut.. och inte bara det.. 5dlförpackningen också!!!"
Det var väl inte otur, det var tur! Tur för alla nya LCHF:are som varit och köpt upp alla grädden
. Hoppas bara att affären hänger med och ökar sina beställningar så det inte tar slut igen!

mitt problem är att de är det enda stället som har 1 liters och jag åker dit kanske varannan månad.. =/..
men tror att det var någon som gick omkring där och berättade om nått liknande som lchf för sin kamrat.. men det var massa knas i shoppingvagnen.. lättmjölk osv..
men hörde distinkt ang E nummer iaf.. =)

#25 Om det hade varit i Vinsta så kunde det varit jag. Familjen vägrar dricka fetmjölk :o(

Stick till COOP, de säljer 1-literspåsar från Arla. Förjäkla härliga att bara klunka i sig, det måste vara runt 2000kcal i en sådan va?
Har aldrig kollat.

Här på Åland finns det i stort sett alltid 1 liters i butiken. Har inte vågat mig på att köpa ännu, men alla dessa 2dl tar så förbenat med plats :-) Men hur länge håller egentligen grädde öppnad i kylen? Är ju nybörjare här, har mest använt grädde till födelsedagstårtor tidigare! *ler*
var på willys igår och såg till min glädje att de sålde en liters vispgrädde!! Tyvärr inte på hemköp, ica eller netto(dit jag brukar gå), lite synd! Lycka till och håll ögonen öppna!

Brukar se dem vid stora högtider. men jag köper hellre två halvliters, känns som att det håller sig längre när en är oöppnad.

Jag tycker grädden brukar hålla sig minst till sista datum även om den är öppnad, däremot samlas det ju tjockgegga längst upp. Inget problem om man ska ha den i sås eller så, det påverkar inte smaken, men i kaffet tycker jag det kan se lite osmakligt ut,

I Skövd hade dom på ICA Kvantum 1 l för 20kr i julas ja köpte 4l, 1l till jansson o potatisgratängen som barnen vill ha, 1l till gräddglassen som v i åt på nyår, ja var dom andra 2 l tog vägen vet ja inte men slut är dom.
#31 Den där "tjocka geggan" är ju faktiskt smör!