Trerättersmiddag för två?
Sista dagen 2008 fick jag och min pojkvän bekräftelse på att han får komma till Sverige, och han dyker upp här i slutet av januari. Jag tänkte laga en festmåltid litet efter att han kommer hit, men är osäker på exakt vad!
Förrätt: Hummer, troligtvis bara gratinerad med vitlökssmör och parmesan (varför krångla till något så lyxigt?)
Huvudrätt: Jag har både oxfilé och fläskfilé i frysen, men till två bör jag nog hålla mig till en, så oxfilé. Något förslag? Jag funderar på att fylla den med gorgonzola eller något liknande mumsigt.
Efterrätt: Nu i nyår gjorde jag mascarpone pannacotta, som blev gott men litet mastigt. Funderar på att göra samma, men bryta av med litet smält choklad eller liknande, så man får någon annan smak än bara vanilj. Har någon något roligare förslag på dessert för två?

Har ni tid att ägna er åt maten då?
pannacotta med dill och räkor?
Kantarellstuvning till köttet kanske?
ostkaka med hallon och grädde?
Hyfsat svenska smaker

Helt OT - men vart har han varit? Blev lite nyfiken…
Hummern låter fantastisk!!
Grattis till beskedet om att pojkvännen kommer hem till Sverige från USA!
Har inga bra tips, men blev sugen på hummern… Den gör helt säkert succé!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

#1 JO, efter ett par dagar, så! =)
#2 Han är amerikan. =) Och visst lät det gott med vitlök- och parmesangratinerad hummer? Fick tag i billig, fryst, hummer idag.

Vi också! 49:- styck! :-)
Vad härligt å få hem pojkvännen! Ha det så mysigt!

Han ville inte kännas vid gorgonzola, men då hittade jag en inbakad oxfilé fylld med kantarellstuvning… Det inbakade struntar jag i, men kantarellstuvning låter gott!
Funderar på till efterätt… Såg en gång pannacotta (tror jag) där man låtit pannacottan svalna lutandes, och sedan lade man på ett till lager av något och lät den svalna, där jag tänkte mig raringens chokladmousse.

Min kille är kock och gjorde förra nyårsafton panacotta toppade med hallon och jordgubbar flamberade i lime och whiskey… det är ju ganska LCHF:igt :)

#7 Oooh… Det låter också gott, men jag tror att flambering är överkurs för mig =)