Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 772 ggr
[Anega]
0

söker bok

Jag är på jakt efter en bok jag glömt namnet på. Den är skriven av en kvinna som levde med nån "ursprungsbefolkning" ett par år och handlar om hennes tid med dessa människor. Tror den tar upp en del om kost och mycket om hur dom behandlar sina barn. Det är ingen ny bok och originalspråket är engelska tror jag, men den har getts ut på svenska också. Nåt med "Syndromet" är med i titeln.

Någon klocka som ringer hos någon?

Pasi
0

Den enda jag hört om är "Den vita masajen".

kaffemoster
0

Du menar inte Message from Down Under?

WilliamJ
0

Den vita massajen var en hemsk kvinna utan att egentligen veta om det. Hon öppnade en affär med allehanda skräpmat, mjöl, öl och socker där massajerna handlade och satte sig i skuld.

helvete
0

Hej. Jag har läst en par böcker av Sabine Kuegler. "Dschungelkind."Hon tillbringade sin barndom i bland infödingar i Guinea.Hennes föräldrar var missionärer och språkforskare. Vid 17 års ålder kom hon till en internatskola i Schweiz. Hon återkom sedan 15 år senare för att söka sin barndom och sina rötter. Har läst böckerna på tyska, vet inte om de finns på engelska eller svenska.

[Anega]
0

Ne… ingen av dom tyvärr. Den vita massajen läste jag för några år sen, intressant bok. Tack ändå.