Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 940 ggr
Lixin
0

hur mycket grädde?

Jag är ny på denna diet och läste inte så noga kring allt utan tänkte prova lite. Såg att grädde var bra så jag har nu ätit massor av grädde då jag älskar grädde så tycker jag detta vart en fantastisk diet men nu ser jag när jag läser att man ska vara försiktig med just grädde och andra mjölkprodukter och då känns det mindre bra.

Är just grädde och ost jag tycker är så gott och kan nästan leva på det. äter ju ägg,smör och kött också men tycker inte alls det är lika gott och smör tycker jag rent av illa om.

Så jag undrar ungefär hur mycket grädde och ost är ok per dag när man vill ner i vikt? Förstår att det är individuellt men på ett ungefär tänkte jag. :-)

Melindrea
0

Jag har väl mellan 1-2dl i medel per dag, och även om jag inte går ner snabbt är det snabbt nog för mig (13cm i midjan sedan början av maj, nu är den på 85cm).

Jag tar också gärna några bitar ost per, allt mellan typ 50g till 200-250g/dag, skulle jag tro.

matsmurfen
0

Exakt hur mycket grädde du ska komsumera bestämmer du själv med tanke på hur mycket (lite) kolhydrater du vill hålla dig till. Titta på innehållsförteckningen på gräddpaketet och räkna ut hur mycket kolhydrater det blir på den mängd grädde du har använt under dagen.

För att du ska lyckas så måste du ha makten över matintaget, och kunskap är ju makt, så se till att skaffa dig mycket kunskap - då går det mycket lättare.

marie123
0

Jag har precis börjat med LCHF (trodde jag började i augusti, men gjorde ganska många "fel" så jag har stått still i vikt). Jag dundrar i alla fall på med grädde just nu. Jag låter bli frukt helt och hållet och just nu äter jag inte ens grönsaker. Vad det gäller potatis och spannmålsprodukter så har jag inte ätit det sen i augusti. Jag tror att om man prioriterar vad man vill lägga sina kolhydrater väl, så kan man välja att lägga dom på grädde. Ett tips är att ta en klick vispad grädde i kaffet. Det blir liksom mycket av väldigt lite. Dösmarrigt.

Lixin
0

problemet är att jag inte vet vad jag ska äta istället om jag tar bort grädde och ost.

Jag klarar inte mer bacon och ägg tvingar jag redan i mig. kött med smör är ju inte så gott heller utan vill ha gräddsås till.

Lixin
0

jag har tagit bort spannmål och socker och frukt helt. äter lite grönsaker men mest för syns skull.

tack för tipset med vispad grädde Glad

fia1
0

Kryddsmör som smälter över biffen är godare än bara smör.

Testa med en vitlöksklyfta och lite paprikapuver i smörklicken. Jättegott!

Lava
0

Det beror på dig och hur din kropp funkar :)

Jag användet grädde i kaffe och mat varje dag, och kommer att fortsätta med det så länge vikten sakta fortsätter nedåt. Det kanske blir mellan 0,5 till 1,5 dl om dan. Om jag slutar gå ner kanske jag provar att minska på mjölkprodukterna.