Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2897 ggr
matson
0

ketos jippi

igår var jag till doktorn pga att jag har ont i halsen och misstänkte halsfluss….och vid besöket togs urin-prov   doktorn sa:  rutinmässigt att urinprovet var ok men jag hade ketoner i urinen(doktorn frågade har du ätit dåligt pga ont i halsen)jag sa: nej jag äter lc/hf…..  ….mycket förbryllande sa doktorn…..jag sa :gå ut på nätet och läs på doktor annika dahlkvsts blogg på nätet…..doktorn skrev ner bloggnamnet …

Margareta
0

Häftigt… det var en annorlunda väg till vetskap…

Vi andra köper urinstickor och kollar!

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Jag har aldrig kollatGenerad, men tar för givet att jag är i ketos när jag kör ren SSS och har ofta denna metallsmak i munnen.

ulrika_m
0

Jag är i ketos och har varit länge, men vikten den står still. Jag trodde att ketos innebär att man bränner fett primärt, men då borde väl också vikten peka nedåt? Äter 1200-1500 kcal och under 5% kolisar om dan. Vad innebär ketosen egentligen?

Mervi
0

ulrika_m: Man bränner fett men det kan vara dietfett= det du stoppar i dig. Dietfetter bränns först och kroppsfettet om inte dietfettet räcker till. Låter lite krångligt men jag kan inte förklara bättreFlört. Att man inte går ner kan beror på så många olika saker, du kanske inte väger för mycket, att du får i dig för lite fett och för många kolisar, grädde kan stoppa viktminskningen för några. Man får prova sig fram vad man tål i viktsammanhang.

matson
0

#1 Mragareta ketostix finns inte att köpa på apoteket längre…har kollat  utgick ur sortimentet för ett år sedan…

LC-Skorpionen
0

När vet man att man är i ketos? Jag har inte känt någon metallsmak i munnen under hela mitt lc:ande. Vad finns det mer för tecken, utom halsont då Flört

Har inte hittat några sådana där stix, ketotsstickor, heller.

ovkyhn
0

Det finns stickor ja köpte nyss,dom heter KETO-DIASTIX.

matson
0

märkligt att man uppgav på apoteket att de inte fanns kvar i sortimentet till mej då….

Pasi
0

Inte lägga pengar på massa stickor i onödan! Om man bara äter protein och fett så måste man ju förbränna protein och fett…ketos eller ej. Om det var så att man inte gjorde/gör det så lär man nog märka det kan jag lova…..Cool

magma
0

Köpte också sådana stickor, i augusti tror jag det var. Vare sig de är nödvändiga eller ej, så blir åtminstone jag på lite bättre humör när visar som jag vill…Flört

BigBr
0

Förut fanns stickor man bara kunde kolla ketonkroppar med de nya stickerna är kombo socker-keton

Margareta
0

Det är kombo-stickor jag har och de köpte jag senast i maj tror jag…

Pasi
0

Ni är roliga!
Om man har en brasa och matar den med lövved så måste det vara lövved som förbränns, eller?
Ingen ide att ta prover på röken för att undersöka om det är lövveden förbränns, eller?
Om inte lövveden förbränns så slocknar ju brasan….vi fungerar ungefär likadant tror jag, hehe!Skrattande

Mervi
0

Pasi: Du förstår väl att man vill vara säker???Flört

Margareta
0

Det är som att få bra betyg i skolan…man känner sig duktig.

magma
0

Bra uttryckt Margareta, du satte huvudet på spiken Skrattande Det ger liksom en liten extra kick att ha det "på papper" s a s…

Pasi
0

SkrattandeSkrattandeFlört

Tilda-T
0

Det är säkert samma känsla som jag får  när jag har bara 6,2 i socker efter middag med några glas vin till! Oskyldig

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!