Jag är så förkyld
Hej finns det någon som har förslag vad man ska dricka när man är så förkyld som jag är. Jag har ingan mat lust så det har inte blivit mycket mat i jul. Inga onyttigheter heller så jag kan vara stolt över mig själv. Jag vill ju ínte ta halstabletter heller det är ju massa socker och lika dant med honung.

Koffeinfritt kaffe med massor av smör i (Bregott normalsaltat är det godaste smöret på marknaden för detta ändamål). Längesedan jag var förkyld nu, men en storfavorit brukade vara starkt chilikryddad kyckling/vitlök/curry soppa!
Krya på dig
Jag har och är också förkyld. Började i måndags och har inte helt gått över än. Jag har druckit mängder med vatten som jag har lagt citronskivor i - då får man ju i sig litet C-vitamin och det lindrar i halsen. Det går också bra att lägga några hallon i vatten - det smakar bra och är lenande också.
Krya på dig!

Tack för era svar jag får nog göra soppa det lät gott

Här är en till som är tokförkyld.. flög över mig igår och idag är jag i stort sett sängliggande. Jag har druckit te med en skvätt grädde i, lenande för halsen och mättar gott för en stund.

Jo jag låg ochså hela dagen i går. Hade fruktansvärd huvudvärk som inte ville ge sig och lite kvar idag och ont i halsen. Men det går väll över. Ja ska prova med en snaps black mintu värmd i två sek i mikron.