LIU magasin
Maken fick LIU magasin i brevlådan idag och jag fångades av framsidan för det visade en bild från ett yogapass. Jag kommenterade att nu verkar yoga vara väldigt inne, för jag tror varenda tidning jag sett på sistone har något om yoga.
Jag började bläddra i tidningen för att se vad man skrev om yogan, men fick då syn på en artikel namnad "Gott om recept i yvig kostdebatt". Två herrar och två damer fick svara på fyra frågor om kosten och kostråd. Det intressanta var att bägge herrarna var för fett och en dam emot och den andra damen mer otydlig, dock konstaterade hon att socker är en ond cirkel.
En av herrarna, forskningingenjör, visade sig vara mannen bakom Fetmaparadoxen och förmodligen relativt känd inom LCHF. Jag har själv läst hans webbsida från början till slut. Den andre herren är professor i endokrinologi och har själv gjort en snabbmatstudie som visade att de som åt mest mättat fett fick den största förbättringen av nyttigt kolesterol - tyvärr ingen referens i artikeln. Den jag fnissade mest åt var hans svar på frågan vad lunchlådan består av. Kaffe och ungefär 1,5 hg salta jordnötter! "Det äter jag varje dag, det är helt okej. Och så spar det tid, man kan äta framför datorn."
Här kommer magasinet tydligen att läggas upp som pdf inom kort. Det borde vara nr 3/2008 som du har läst.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#1 Det stämmer att det är nr 3/2008. Jag var inne på sidan för att se om den fanns i PDF men hittade inte Alumnisidan. Bra att du hittade den!