CANCER-hjälp!
Min väninna som är 40 år, småbarnsmamma har blivit opererad 1 månad sen, Hon har carcinoma. Hon har nyligen flyttat till Sverige eftersom hennes man jobbar här som forkare. Läkarna säger att 90% av den elakartade cancern är borta från lungan, men hon ska få kemoterapi under en längre tid.
Jag ska träffa henne på måndag och jag vill hjälpa henne så mycket det går.
Har ni erfarenhet av sådant? Vad ska man äta? Hjälper om man äter en massa antioxidanter? eller om man gör avgiftning?
Känner ni till någon som har blivit bättre? Finns det någon sorts naturmedicin som kan hjälpa till?
Ojoj! Hoppas du kan få något bra svar att det finns hjälp att prova! Jag vet inte om något alls som skulle kunna hjälpa; fanns det skulle det nog vara känt tippar jag på tyvärr…
Många kramar till dig och din vän, jag känner så med dig då min kusin dog i cancer, 29 år gammal, för 4 år sedan, så jag vet hur chockerande det är när en ung människa i ens närhet drabbas av denna vidriga sjukdom!
Oj vad jobbigt!
Vet inte hur mottaglig din vän är för att ändra kosten, men det sägs att cancerceller livnär sig på socker (alltså ta bort allt sånt) och kan dödas av, av stark chili (vet inte om det är ämnet capsaicin i sig eller det faktum att cirkulationen kommer igång som gör det).
Läs mer om chili här:
Hej Dora
Om oxidation och cancer på KIF
Fatalites- FETA LÖGNER att läsa, fatalities hänvisar vidare till andra länkar.
Jag läste för ett tag sen en artikel på www.blottasanningen.net om att C-Vitaminer i stora doser utrotar cancer framgångsritk. Tyvärr funkar inte sidan nu vad jag kan se..
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/cancer/article3048054.ab
http://blogg.passagen.se/millimetervagor/entry/c_vitamin_mot_cancer
Undvika socker och sånt som blir till socker i kroppen är nog det viktigaste att göra. Jag har också läst om att capsain botar cancer, ska se om jag hittar sidan…
Tack snälla för era svar och tips om länkar. Har inte haft tillfälle än att kolla upp eftersom har inte varit nära till min datorn.
Imorgon, dvs idag jag ska träffa min väninna på eftermiddag och till dess ska jag kolla upp vad ni har tipsat.
Jag undrar om man börjar få cellbehandling, kemoterapi , då förs in gift i kroppen för att ta död på cancer cellerna och därför rekommenderas ej att äta en massa antioxidanter eftersom de börjar jobba mot kemoterapis gifter. Ser ni någon samband?