hårgele är endokrinstörande(hormonstörande)
såg ett barnprogram(rea) på tv för ett tag sedan när ett gäng barn lekte undersökande journalister och gick med olika hårgelen till forskare han sa att nästan alla sorter de hade med var endokrinstörande (hormonstörande) och inte bra för människor i allmänhet och barn i synnerhet……
Inte hårgelé i sig utan vissa ämnen i det. Sa de nånting om vilka ämnen det var?
ja det sa man men jag minns inte ….men det var de flesta hårgelen som fanns att tillgå och ingen skillnad på billig som dyr…
å andra sidan så var det ju de ämnen som ger konsistensen på hårgelen och om det är hårgelen eller dess innehåll är väl av rent akademisk betydelse…
Det är samma sak med deodoranter och billiga parfymer har jag läst..
Googlade lite och hittade det här: "Gifter i hårvårdsprodukter", tyvärr funkar inte länken längre…
Dessa ämnen finns i de flesta av våtservetterna också och i många andra babyprodukter…
det är fan inte klokt att det skall vara så att våra ungar inte kan (av det socala trycket)kunna gå till skolan utan att ha gifter i håret"" det är ruuuuussskigt snett nånstans mitt i alltihop""
läs på lockig.se där står mycket om tillsatser och vilka som är ok.