Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 3916 ggr
Viktor-88
0

Finns det kolhydratsblockerare?

Här är en produkt som proklamerar att den hindrar upptaget av kolhydrater:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=326426
Vilket ter sig tämligen osannolikt. Eller?

Nu i juletider så "måste" jag äta kolhydrater hos farmor vid ett tillf'älle, annars lär det bli smäkta generande, eller kanske även lite tjafs när jag inför alla undviker att äta något kolhydratsrikt som råkar vara tillagat av min släkts ömmaste skyddsling. Just det, farmor! SÅ om det finns 0ett hjälpmedel så är jag villig att äta det in order to properly avoid kolhydrater.

Mvh Viktor :)

[Pennylane1]
0

det där tror jag personligen tyvärr är lögn och förbannad dikt!

Erik-W
0

Jag kollade i mitt pillerskåp och hittade en gammal burk som det står Carb Block på, oöppnad.

Den lovar efter 2 tabletter 20-25 min innan maten att den blockerar upp till 38 gram carbs.

Hittade den på följande länk nu:

http://www.universalnutrition.com/store/html/product.cfm?id=23

Där står även beskrivet hur den "skall" fungera och varför.

Om den fungerar över huvudtaget har jag ingen aning om. Jag som har den hemma tar nog lite över jul, den kan ju omöjligt göra saken sämre iallafall.

Om någon är hemma i kemins värld och vet hur den skall fungera så ge gärna en kommentar, kan ju vara ren bullshit som så många andra preparat är.

Zepp
0

Njae.. om det är den produkten som jag läst om tidigare så fungerar den.. men den tar bara bort några ynka kalorier.. men du äter kilokaorier!!!

Med anra ord blir du av med mer energi om du knackar knäckebrödet i bordet inan du äter det.. så sparar du dina pengar!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[ngupa]
0

jag har ingen aning, men det finns piller för laktos intoleranta att ta så de kan äta mjölkprodukter så…

Erik-W
0

Hittade denna text om produkten. Verkar även verka på insulinet vilket ju stämmer bra överens med tanken bakom LCHF. Bedöm själva.

"Carb Block is an effective product that can actually prevent up to 38 grams of carbs from being absorbed by your body per meal (114 grams per day or 456 kcalories). When we eat carbs, our pancreas releases alpha-amylase into our intestines. Alpha-amylase is an enzyme which breaks down carbs into smaller constituent parts-dextrins-which are further broken down and absorbed by the body as glucose. Excess glucose, as dieters know, is stored by the body as fat. By preventing this breakdown, you prevent the absorption of these carb calories! As an added bonus, Carb Block also comes with exclusive nutrients designed to maximize insulin and glucose function and help modulate glucose response following meals."

Aniara4
0

Jag tror att den effektivt frisätter pengar från plånboken och inte så mycket mer!

Aniara4
0

Förresten, vad menar de med "to maximize insulin and glucose function"? Att man får ett massivt insulinpådrag som förhindrar blodsockerstegring på ett piffigt sätt, eller?

[Jeremina]
0

Ett företag på internet som heter EMI säljer dessa och jag går inte på det i alla fall. Kostar bara en massa pengar.

Det ska väl hålla en jämn nivå men hur kan man undra?

mikaelj
0

Maximera funktionen betyder kanske i det här sammanhanget att nivåerna minimeras?

Det som står i beskrivningen stämmer. Förhindrar man enzymet kan inte sockret brytas ned, såvida man inte äter glukos då det går rakt ut i blodet.

Viktor-88
0

Tack för er respons. Jag har bestämt mig för att helt enkelt strunta i detta hokus pokus.
------------
Måste komma på ett annat bra sätt att lirka mig från konsekvenserna att alla tycks vilja se mig äta kolhydrater.

mikaelj
0

Visa lite viljestyrka, Viktor!

Be de som gnäller komma med lite bra studier eller forskning som visar att du mår bättre på kolhydrater som kommer från potatis/ris/pasta/bröd (= inga vitaminer/mineraler att prata om) än att äta fet mat med laurinsyra (kokosfett) och massa vitaminer & mineraler som är livsnödvindiga för ämnesomsättningen (B-serien, selen).

Viktor-88
0

:P

Sant faktiskt. Inget mer daltande. Det har du verkligen rätt i. Jag får göra detta för både min och deras skull (de som vill lära sig dvs.). Skall vara så maximalt rak det går att vara med dem.
1.Ta upp smärre näringsargument (går man in på djupet över något de inte förstår (eller vill förstå) så tappar de fokus och flyttar sig inte en cm från sin ursprungliga utgångsuppfattning).

Att börja tala forskningsresultat med den äldre generationen är lite svårt då dem alla tycks vara obscent strikta empirister. Vad sägs om att
2.fläka upp sexpacket framför alla så fort minsta whine om fettets negativa effekter framkommer?    ;)

Mvh Viktor

Aniara4
0

Eller så kan man låta bli att argumentera och envist stå fast vid att "så här äter jag, punkt slut. Såg ni förresten i lördags, vad tyckte ni?"