Utmattad vid träning!
Har kört med LCHF i ett drygt halvår. Fuskar lite (synnerligen många öl i somras ;) ), men håller mig ändå i bra form och jag mår bra!
Men…. En sak som jag märkte redan från första dagen var att jag orkade inte alls lika mycket på gymmet. Nu har jag kommit igång med träningen igen efter 3 månaders uppehåll och vill ju träna på riktigt igen. Efter 10-20 minuter är jag helt slut, ungefär som att jag inte har fått i mig tillräckligt med energi.
Tar några ägg och en köttbit ca två timmar innan träning, men tidigare, när jag åt pasta och sånt, så orkade jag mycket mycket mer.
Vad gör jag för fel? För lite fett, eller vad ska jag ta för att ORKA?
… kan tre månaders uppehåll vara nyckeln? :)
Börja lite lugnare, kanske? Lättare vikter (eller vad du gör). 1RM ger bättre effekt, så börja med det för att öka mängden muskelfibrer. Kolla på vad Rob Faigin har att säga om CKD.
Njae, jag har upplevt detta varje gång som jag har tränat efter jag började med LCHF, oavsett om jag varit aktiv eller inte.
Vem är Rob Falgin?
Många behöver ett rejält magnesiumtillskott samtidigt med pågående viktminskning. Ett bristsymptom är svagare muskler och sämre kondition. En del, som jag själv, har en ärftlig dålig upptagningsförmåga av magnesium och behöver tillskott hela livet oavsett matvanor.