Svår migrän vid avsteg
Jag har haft svår mirgän i tre dagar nu. Den kom efter jag gjorde avsteg i en vecka. Proppade i mig en massa kolisar tyvärr. Tror ni min migrän kom pga detta? Tillägger att jag inte fått migrän sen jag började med lchf.
Jag hade huvudvärk ofta innan LCHF men efter jag ändrade kosten så har jag det aldrig MEN jag får numera riktigt HEMSK migränliknande huvudvärk om jag fuskar med för mycket socker.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jennix- Min migrän brukade inte vara mer än en dag men denna gång är hemesk, 3 dagar. Men idag började jag äta lchf igen så jag får se om det blir bättre imorrn.

Kan det vara både omställningsreaktion och migrän - en dubbelkombo av otrevlighet som fått mig att avstå från fel mat många gånger (alltså bara minnet av detta otrevliga gör mig strikt med maten).
Jag "fuskade" i helgen, var på julbord och föll raklång över efterrättsbordet. Tog mig inte upp förrän jag ätit tre tallrikar av de ljuvligaste ting. Jag visste såklart att jag skulle få betala för mina synder. Nu har jag nåt som känns som influensa, feber, ont i kroppen, huvudvärk, magsmärtor. Jag har inte fått i mig så mycket socker på en gång sedan jag började med lchf för nästan två år sedan.
Var det värt det? Nästan… det var en fantastisk buffé. Men bara nästan. Några minuter i munnen och en hel dag i sängen. "You do the math" som dom säger i Hollywoodfilmerna.

Jag hade ofta migrän före lchf. Men nu har jag sedan i augusti när jag började bara haft migrän 2 gånger, och båda de gångerna var dagen efter att jag frossat i kollisar!

Jag hade migrän igår, för första gången på evigheter. Jag skyller det på lussekatterna! Eller också kanske det är vädret, om vi är många som får migrän samtidigt…
Hej alla
Min migrän är borta idag. Dock känns huvudet tungt och konstigt på något sätt. Jag har satsat på äggmjölk med mkt smör sen igår för att avgifta mig från socker. Det hjälpte till en stor del. Jag antar också att det beror på vädret, kanske var det pga kombinationen? Hur som helst tycker jag inte det var värt att ta ett avsteg. Inte en hel vecka som jag gjorde iaf.