Lite upprörd blir jag..
Jag gillar verkligen KiF. Verkligen verkligen. Och jag -förstår- att det är en bra sak att köpa in annonser till iFokus, och att det antagligen är samma annons för alla siterna.
Men måste det vara reklam för viktminskning?
Lepigen X-strong och One Week-metoden blinkar till höger om alla inlägg jag ser. Och jag blir jätteledsen.
Dessutom går de inte att blocka i adblock eftersom det är Adobe flash Player som jag inte vet hur man blockerar.
tacksam för svar.
Tyvärr har vi ingen kontroll över vilka annonser som visas, det sker automatiskt beroende på vilka ord som används på sajten. Hundsajten har hundannonser, vi får viktannonser pga att folk skriver om vikt osv.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Ah. Jag önskar bara att jag visste hur jag blockade Flash Player dådå.. :(
Eller flashblock.

Jag slipper också se dem med Firefox Adblock.
Eller så provar du den analoga Adblockern: En bit kartong och lite tejp!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Testa att lägga in det här filtret i ABP:
http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/ads?client=ca-pub-3979495586465143*

Alltså, den finns inte med när jag söker i listan, och sen när jag klickar för att lägga till i den andra listan där det står *ad osv, så är den redan blockad?? :((
Det allra enklaste är att minska fönstret så att högerdelen inte syns. Den behövs inte alls, där är bara annonser. Så slipper man blinket också, det tycker jag är skönt. Vad där står läser jag ändå inte.
Vi skall vara tacksamma för att det finns annonser. Annars hade vi inget gratisforum.
Så enkelt är det.
Numer pensionär i Nynäshamn
PS Jennix har rätt - vi styr inte reklamen - den styrs av vilka ord vi skriver. Skriver vi inte om vikt och bantning kommer inte sådan reklam.
Numer pensionär i Nynäshamn

Eftersom vi är här så är vi ju sååååååååå smarta äntligen o bryr oss inte om sån dålig reklam utan läser bara bra reklam för goda vitaminer o dyl.