Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 632 ggr
sarag
0

Malou gick upp i vikt av GI!

I Aftonbladet skriver dom om Malou von Sivers som provat GI för att gå ner i vikt.

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,899849,00.html

Istället gick hon upp. Och hör nu - dietisten säger att hon gick upp i vikt för hon åt för LITE kolhydrater!

Hjälp!! Jag måste skratta (hahahahha! Om jag inte skall gråta) åt ett sånt påstående!

Fast lite mörkrädd blir man över hur dessa dietister för påstå vad som helst!

Mervi
0

Dietister är inte kloka, ursäkta men jag har kommit till denna slutsats genom att ha hört och läst massa konstiga kommentarer och råd från dem.

Margareta
0

Stackars dietister får vi snarare säga, som mot sin vilja säkert blivit förda bakom ljuset av en kass utbildning sammansatt av någon som inte förstår sig på vad man ökar i vikt av.

Jag har en fd dietist på jobbet och hon tror på ALLT hon lärde sig under utbildningen och det finns inte en chans att något av det skulle kunna vara fel.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Det kanske var fel att säga att de inte är kloka kanske bättre med okunniga då det fått kass utbildning.

AnnK
0

Jag tycker det är speciellt intressant med vilken triumf det sägs att M. "åt för lite kolhydrater!". Påminner mig om det som Venus skrev en gång, om att  H&M i sin nya katalog skrev typ att "Atkins är död, frossa i kolhydrater!". Nästan som det finns ett slags hämnd/revansch-tema under ytan.

PS: dessutom önskar man ju M. lycka till med att få bukt med blodsockerdippar och sötsug genom att "unna sig ris och pasta".

MegN
0

Det bäst var ju just avslutningen:

"Nu ska jag tillåta mig ris och pasta. Så kanske jag blir av med mitt sockersug och mina "blodsockerdippar" på eftermiddagarna."

Ha ha… (fast sagt utan glädje, typ). Stackars hon…

Margareta
0

Jag skall bestämt maila henne och hälsa välkommen hit!!!

artch
0

Ska vi tro att hon åt på tok för lite? Eftersom hon hade dippar och sötsug och hunger? Eller kanske hon inte tog bort nog med kolhydrater?

AnnK
0

Snarare att hon inte åt tillräckligt med fett, skulle jag säga.

MegN
0

GI är ju lite dunkelt - nog kan man äta enligt GI och ändå peta i sig rejäla mängder kolhydrater, och alltså underhålla sockersuget…?

Mervi
0

Jag förstår mig inte på GIHemlis

MegN
0

#10: Samma här…!

Margareta
0

Nu har jag mailat Malou von Sifvers och så får vi se vad som händer…

ovkyhn
0

Jag åt oxå GI, långsamma kolhydrater bönor o annat så kallat nyttigt, resultatet blev viktökning och ett sug som bara blev värre o värre, hade nog ätit mig fördärvad om ja inte börjat med lchf, ja har visserligen inte gåt ner i vikt men ja är mätt o belåten och har inget sug efter nått att tugga på jämt o ständigt. I dag sa min jobbarkompis att ja fått en annan utstrålning som var frisk o sund, hela ja såg ut som sundheten själv, och ja har minst 10 kg övervikt så det var ju riktigt kul o höra. Känner mig oxå frisk o glad.

Undin
0

Jag satt och läste aftonbladet och började nästan skratta högt. Varför minska vikten när kroppen vill upp, om man äter för lite och går upp i vikt så gillar nog inte kroppen vikten som hjärnan bestämt, utan vill gå upp till en normal nivå för en tant.

BigBr
0

Har ätit GI och gått ner i vikt så sakteliga, men GI betyder ju bara att men sänker blodsockret jämfört med normalkost, det säger ju ingenting om hur mycket fett och protein som ska ingå i maten.

Lc funkar mycket bättre för diabetesen, och en oväntad bieffekt är ju att musklerna kommer tillbaka utan styrketräning + massor av allmänt välbefinnande.

Jag har inte haft "sockersug" på GI kost men väl på vanlig pasta/potatis men känner ändå ett helt nytt lugn i kroppen nu med Lc.