Efter tre år....
I dag är det 3 år sedan jag började med LCHF. Jag har inte gått ner i vikt som jag hoppades. Till min förtvivlan har jag ökat 16 kilo och har lika högt Blodtryck som tidigare. Fortsätter dock med LCHF för nu tycker jag det känns annorlunda i kroppen, lättare på något sätt. Snälla, håll tummarna för en viktnergång.
Kan du inte försöka den sk fakirdieten som Skaldeman skriver om i sin bok, om du vill gå ner i vikt. Det kan vara värt att pröva. Ibland är fil, ost och grädde mat som gör att du kanske inte går ner i vikt som du vill. Att du gått upp i vikt 16 kilo? Behöver du kanske gå upp i vikt el har du övervikt?
Jag har ätit lchf i 6 mån nu och inte gått ner något på vågen men jag har mätt mig och det märks verkligen på måttbandet. Midjan många cm mindre, benen smalare, mer muskulös fast jag inte tränat och muskler väger ju. Den största vinsten är ju att man mår så superbra och magen har blivit lugn och fin.
Känner mig stark och frisk.
Kanske behöver du öka fettintaget markant? Prova dig fram.
Har fakirat, tagit bort mjölkprodukter, använt kokosfett och hade en övervikt på ca 12 kg då jag började. Har aldrig viktväktat. Försöker ännu ett par månader.

Det är bra om du/ni skriver hur en matdag ser ut så kommer ni att få många goda råd, längd, vikt och ålder kan också vara bra att veta för dem som är jätte duktiga på detta !
Skulle du vilja ha lite mer råd i alla fall, så kanske du kunde skriva lite mer information. Vad du äter på en dag t.ex. och om du äter mediciner eller liknande. Längd och nuvarande vikt etc.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Har du kollen på dina socker/insulinvärden? Sköldkörteln? Mediciner?