Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 1307 ggr
TIAMO
0

Ska våra djur äta LCHF?

Hej! Är LCHF något som vi ska ge våra hundar?

Är det okej.. Våra hundar har protesterat när vi gett dom blomkål och grönsaker, ska vi ge dom samma mat som JAG äter?

Maia
0

Hej Tiamo!

Du verkar gilla att skriva nya trådar om allt du funderar över. Jag funderar över om du verkligen menar allvar. Kanske är du seriös… men om du tar det lite lugnare och frågar en sak i taget så tar flera dig på allvar.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

mikaelj
0

Såklart.

Hur många hundar och vargar äter grönsaker i det fria? Varför tror du typ 2-diabetes och hypotyreos är så vanligt bland hundar numera?

Det är tragiskt hur de kan prångla ut billig hundmat med hög vinstmarginal för att dyrt & nyttigt kött ersätts med billigt socker.

Människor är mer eller mindre allätare, men vargdjur är uttalade köttätare (karnivorer).  Kolla upp BARF.

Aniara4
0

Vet du inte vad som är artriktig mat för hundar kanske du inte ska ha hund?

Maia
0

Eftersom du har ätit LCHF "i 10 år" Tiamo, kanske du redan funderat vidare över det här med hundarna. Varför skulle du ge dem grönsaker och blomkål om du ätit LCHF i 10 år, som du berättar om i den andra tråden?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

TIAMO
0

Därför att jag var 14 när jag började, jag läste mest på om människor, och vi har haft hundar i 2 veckor.

Zepp
0

Hundar o katter skall äta BARF.. mäniskor LCHF!!

http://www.klickerklok.se/pavlov/barfsv.htm

http://www.enskedehk.se/barf.html

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Aniara4
0

Då föreslår jag att du läser på om vad hundar äter. Om du inte gjorde det innan du skaffade dem.

ebet
0

När vargarna börjar odla ris och vete…. Ja, då kanske ger jag spannmål till hunden. Fast han älskar att tugga på rå blomkål, så det får han ibland.