Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2370 ggr
hechliei
0

homeopati....

Slog mig i morse när jag satt och åt min första LCHF frukost (som var smarrig) att jag verkligen har valt rätt metod för mig!

Jag har sedan flera år använt mig av homeopati, "lika mot lika". fett mot fett….

Har haft problem med gallan och vet att jag har en hel del stenar där inne på lur och varit lite fundersam hur detta kommer funka med allt fett jag kommer att åta, men sen tänkte jag på ett ex som använde sig av tarmrensningar och använde sig endast av homeopati. När han hade en "rensningsdag" drack han ett glas olivolja och ett par timmar senare kunde han genom tarmsköljningar få ut massor av vad som iaf såg ut som gallstenar (har sett gallstenar som blivit utplockade)..

Är det någon som vet om den här livs stilen med att äta mer fett har någon koppling med homeopati?? Jag vet ju att homeopati funkar så tron till detta ökar dramatiskt!!!!!

Wildrat
0

Tror inte LCHF har nån koppling till homeopati. Vi äter bara den kost vi ursprungligen är gjorda för att äta.

(Om du inte klickar i "Betygssättning" när du skriver inlägget så slipper du stjärnorna under texten.)

Per_W
0

Varje gång jag hör ordet homeopati osäkrar jag min revolver! LCHF har definitivt inget gemensamt med homeopati!!!

Homeopati har haft över hundra år på sig att bevisa sina teser i ett enda reproducerbart experiment men aldrig lyckats - trots att homeopati är en storindustri med stora vinster i mellaneuropa.

LCHF eller åtminstone lågkolhydratkost har bevisat sin sak i flera randomiserade studier av högsta vetenskapliga kvalitét.

Calmare
0

Nickar instämmande till #2´s inlägg…

Lehane
0

Vid sidan om akupunktur är homeopati den altenativmedicinska behandlingsfilosofi som blivit mest undersökt av vetenskapen.

Resultatet är ganska nedslående (om än väntat) för homeopatin. Homeopati  är i bästa fall en behnadling med placeboeffekt och gör samma verkan som ett sockerpiller.

Läs den lättlästa och roliga Salvekvick och kvacksalveri av Simon Singh och Edzard Ernst. Ernst är själv professor i alternativmedicin och betraktar ämnet med både nyfikenhet och tvivel.

Lycka till!