ernies egna
Idag är det tre veckor sedan jag startade om på nytt med LCHF! En gång tidigare har jag orkat med så här "länge" men sen sprack det.. Var övertygad om att jag skulle ge upp i helgen då vi skulle julbaka - men icke!
En enda gång lockade det mig att bita loss pepparkaksdegen som hade fastnat på mina fingrar, men jag kom på mig själv i tid och tvättade händerna istället ;)
Visserligen har det gått en del choklad under helgen, 200 gram sedan i torsdags.. Men det var 85% kakao och det triggade inte till att äta ytterligare kolhydrater så även om det inte var optimalt så var det ändå okej!
Jag har inga frågor egentligen, men vet att många här har sina egna trådar och jag tänkte att det kunde väl vara bra för mig också.
Och eftersom jag nu klarat av tre veckor ser jag inga större svårigheter i att klara av tre veckor till! Och sen ytterligare tre, och sen tre till.. osv :)
..förutom på julafton då det serveras karelska piroger.. jag hoppas att jag känner mig såpass stark då att jag kan äta EN.. med äggsmör och skinka på :).. men känner jag mig svag får jag helt enkelt låta bli..
Det är inte hela världen!
Ät äggsmöret och skinkan, det är gott det med.
Karelska piroger är goda men inte så mycket LCHF. Lycka till.