Nu fattar jag
Äntligen. Här har jag ätit LCHF hela hösten och inte gått ner ett hg, utan att direkt gå upp det igen. Det var 2 saker som fattades. Att lämna bordet ohungrig och bara äta när magen är hungrig.
Min mage blev hungrig kl 9.30 i morse. Då åt jag en tallrik fil, hallon och kokos.
Vid 13-tiden var magen hungrig igen. Då åt jag omelett gjord på ägg och grädde och några skivor rökt lax.
Nu är klockan snart 16.00. Magen är fortfarande behagligt ohungrig. Jag sitter här med en kopp kaffe med en skvätt grädde i.
Vilket fantastiskt bra råd jag fick. Och så enkelt, att jag inte fattade det själv.
Så bra marie123!
Visst är det skönt att vara behagligt ohungrig? 
Se bara till så det inte blir för lite mat totalt sett, fil hallon och kokos är gott men inte så mycket för kroppen att arbeta på. Släng gärna dit nån proteinkälla, typ ett kokt ägg eller nån bit lax, skinka.. vad du gillar.. Och glöm inte fettet!!
Även om man känner sig ohungrig, så kan det bli för lite mat efter en tid. Har själv gått i den fällan.
Må gott!
Okej, jag fortsätter att prova mig fram.
Jag har varit och handlat idag. Det blev grädde, gräddfil och crème fraiche. Och så kött och fisk naturligtvis. Ikväll blir det köttfärsbiffar med grädde och linfrön i, bambuskott och kokosmjölk. Och så har jag planerat efterrätt med jordgubbar och vispad grädde.
Jag väntar egentligen bara på att magen ska blir hungrig. Sen ska jag sätta igång med middagen. Det går ju så snabbt att laga mat nu för tiden, när man slipper skala och koka potatis.
Jag använder ofta bara en stor stekpanna till allt. Kött, grönsaker och fett och ett glas vatten till maten.
Förut var det potatiskok, såskastrull, stekpanna, grönsakskastrull, salladsskål, samt nån lättdrycksblandning.