Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1135 ggr
eljope
0

Så äter jag nu

Orkade aldrig träna så hårt som ja ville med  mkt fett och lite kolhydrater så nu äter jag 75% protein och fett och 25% kolhydrater mest från grönsaker. Tränar 4-5 ggr i veckan och mår jättebra! Sötsuget håller sig borta ganska bra också. Gick ner 2 kg med lchf som jag inte gått upp nu =) Känns så skönt at ha kommit igång igen.

Kul att se att det går så bra för alla!

Läste detta det va intressant, trots att man redan visste det mesta!

http://www.lotus.st/uploads/docs/5Bb.doc

Margareta
0

Vad kul Johanna att Du hittade en väg som fungerar för dig.

25% kolhydrater är definitivt lägre än vanliga rekommendationer, så en slags kolhydratreducerad kost äter Du och kommer kolhydraterna mest från grönsaker så håller sig ju sötsuget borta!

Roligt att höra av Dig igen!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Lycka till Johanna!Glad

eljope
0

Tack Tack!

Pasi
0

Lågintensiv träning fungerade bättre för mig redan efter en vecka än vad den gjorde på HC-kost.
Styrketräningen däremot gick inte lika bra som tidigare utan tog ca 2,5 månader innan den blev som på HC-kost.
Nu efter 3 månader så tycker jag att jag presterar bättre (stryrketräning) på LC än på HC och framför allt har jag bättre muskeltillväxt.

25 E% kolhydrater behöver absolut inte vara fel så länge man inte har diabetes2 eller intar dessa i form av säd- eller spannmålsprodukter. Glad

eljope
0

Det är ju det att jag gillar högintensiv träning. + att jag älskar grönsaker, nu äter jag massor Glad Har ca 7 kilo som ska bort, men det ska jag nog fixa även om det kanske kommer att ta lite tid…

MegN
0

Jag testade också med låg-GI etc för att jag led av att inte orka/vilja träna. Men jag kanske höll mig på lägre nivåer än du, jag vet inte. Tyckte inte det gjorde så stor skillnad.

Men nu har jag uppenbarligen ställt om kroppen, för nu går det hur bra som helst (jag har visserligen ätit LCHF sen juni 2005, så det är ju över 15 månader).