Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1271 ggr
marie123
0

Hej hopp, här kommer jag.

Jag är ny på sajten. Jag kommer från ND, men äter ju egentligen LCHF, så jag kanske passar bättre här.

Jag har försökt gå ner 3 kg sen i augusti med LCHF, men vågen står fast.

Jag har läst boken Ät fet mat och bli smal med LCHF, försökt att följa kostråden, varit på föreläsning, läst Annica Dalqvists kostråd m.m. Men jag gör något fel. Hoppas få veta mer på den här sajten.

Emea67
0

Hej och välkommen hit!

Du kanske har den vikten kroppen vill ha, har du märkt andra förändringar på kroppen det talas ju om att man ska mäta sig med måttband för att se förändringarna på annat sätt än vikten.

Du kanske har förlorat fettvikt men fått muskelvikt i stället då blir man ju smalare i och med att musklerna väger mer.

Du kommer säkert att få fler svar utav andra som är jätte bra på detta!

Undrar vad ND står för? Skäms

//Emea

kaisakavat
0

Du ligger väldigt nära "målvikt" - då kan det gå trögt. Kroppen "fattar" inte vad som är problemet med nuvarande vikt… Skrattande

Det är också oftast så att man bygger muskler med LCHF. Även om man inte tränar. Om musklerna stärks så går man upp i vikt, muskler väger mer än fett. Kanske har du förlorat i fettvikt och vunnit i muskelvikt..?

Så - det är inte alls säkert att du gör nåt fel.

Vad äter du?

Tränar du?

Lehane
0

#0 Precis som #2 påpekar är det så att det kan ta lika lång tid att gå ned de 5 sista kilona som de första 20. Och har man aldrig varit särskilt överviktig så kommer kroppssammansättningens förändring (mindre fett, mer muskelmassa) bättre mätas med måttband än med våg.

Lycka till!